W strategii Buzz Aldrin’s Space Program Manager obejmiemy kontrolę nad agencją kosmiczną
Studio Slitherine zapowiedziało turową strategię Buzz Aldrin’s Space Program Manager. Obejmiemy w niej kontrolę nad agencją kosmiczną i naszym zadaniem będzie podbój kosmosu, w tym ostatecznie wysłanie misji załogowej na Marsa.
W zeszłym roku firma Slitherine zapowiedziała, że pracuje nad strategią rekonstruującą wczesne etapy podboju kosmosu. Teraz wydawca wreszcie ujawnił pierwsze konkrety na temat tego projektu, który otrzymał tytuł Buzz Aldrin’s Space Program Manager.
Akcja rozpocznie się w połowie lat 50-tych ubiegłego wieku. Autorzy popuścili wodze fantazji i zaproponują wizję świata, w którym największe państwa wspólnymi siłami założyły międzynarodową agencję kosmiczną (GSA) i to na jej czele stanie gracz. Naszym zadaniem będzie staranne zarządzanie budżetem, inicjowanie nowych programów, finansowanie projektów badawczych, rekrutowanie personelu (w tym techników, inżynierów, kontrolerów lotu, naukowców i astronautów) oraz ostatecznie również organizowanie samych misji kosmicznych. Wszystko to rozgrywane ma być w systemie turowym.
Gra zaoferuje dwa rodzaje zabawy. W trybie swobodnym bez żadnych ograniczeń będziemy zarządzali agencją i organizowali misje. Natomiast w kampanii zmuszeni zostaniemy także do radzenia sobie ze wścibskimi politykami, którzy wymuszą realizację krótkoterminowych celów.
Buzz Aldrin’s Space Program Manager postawi na realizm i pozwoli na odtworzenie wielu autentycznych programów. W trakcie rozgrywki wyprodukujemy więc m.in. samolot X-15, satelitę Sputnik oraz statki Merkury, Gemini i Apollo. Jednocześnie gracze nie będą niewolnikami historii. Podczas słynnych misji możliwe ma być osiągnięcie sukcesu innymi drogami niż te, które zastosowano w rzeczywistości. Co więcej, w późniejszych fazach rozgrywki będziemy mogli kontynuować agresywny podbój kosmosu i np. znacznie wcześniej wybudować stacje orbitalną lub ostatecznie nawet wysłać misję załogową ma Marsa.
Rola gracza nie skończy się na samych przygotowaniach i zamiast tego będzie również nadzorował przebieg samych misji. W ich trakcie często dojdzie do awarii i sami zdecydujemy, czy zaryzykować życie członków załogi, czy nakazać im powrót. Podczas zabawy zajmiemy się również rozwojem samej agencji, poprzez konstrukcję nowych budynków i pomieszczeń. W grze znajdziemy setki programów, misji i typów części mechanicznych, zarówno tych, które faktycznie były wykorzystywane, jak i tych, które nigdy nie wyszły poza fazę planów. Odpowiedni poziom realizmu ma zapewnić projektowi zaangażowanie w niego Buzza Aldrina, czyli amerykańskiego astronautę, który przeszedł do historii jako pilot lądownika Apollo 11 i drugi człowiek, który postawił stopę na powierzchni Księżyca.
Buzz Aldrin’s Space Program Manager powstaje z myślą o pecetach (planowane są wersje na systemy Windows i OSX) oraz iPadzie. Premiera zapowiadana jest na 15 czerwca tego roku.