Ujawniono Space Program Manager, czyli grę pozwalającą pokierować własną agencją kosmiczną
Specjalizujący się w turowych strategiach polski zespół Wastelands Interactive ujawnił swój najnowszy projekt. Okazał się nim koncentrujący się na lotach kosmicznych Space Program Manager.
Specjalizujący się w turowych strategiach polski zespół Wastelands Interactive ujawnił swój najnowszy projekt. Okazał się nim koncentrujący się na lotach kosmicznych Space Program Manager.
Gra będzie oczywiście turową strategią o mocnym zacięciu symulacyjnym, w której wcielimy się w dyrektora agencji kosmicznej i poprowadzimy ją od dnia jej założenia aż do lądowania załogowego statku na planecie Mars. Nie jest to tematyka często podejmowana przez studia deweloperskie, więc możemy liczyć na bardzo świeżą produkcję. Autorzy obiecują, że ich dzieło zaoferuje wysoki poziom realizmu i grając w nie sporo się przy okazji nauczymy. Jednocześnie rozgrywka oparta zostanie na łatwych do przyswojenia regułach, a struktura Space Program Manager ma zachęcać do wielokrotnego przechodzenia całości.
W trakcie naszej wirtualnej kariery na stanowisku dyrektora agencji kosmicznej przyjedzie nam budować stacje orbitalne, prowadzić badania naukowe, produkować zaawansowane jednoczłonowe wahadłowce oraz zakładać bazy na Księżycu. Poszczególne misje będą często bardzo skomplikowane i ich realizacja niejednokrotnie zajmie nam całe lata (oczywiście według czasu gry, a nie rzeczywistego). Zabawę dodatkowo uatrakcyjni spora ilość ciekawych informacji historycznych o misjach, które odbywały się w prawdziwym świecie
Tytuł gry wciąż nie jest jeszcze ostateczny, więc przed premierą może ulec zmianie. Twórcy uznali jednak, że produkcja znajduje się już na wystarczająco zaawansowanym etapie by ujawnić jej istnienie. Zwłaszcza, że autorzy szukają obecnie beta testerów (zarówno wśród zwykłych graczy, jak i maniaków tej tematyki), którzy chcieliby spróbować wraz ze swoją wirtualną agencją kosmiczną wysłać ludzi na Marsa.
Buzz Aldrin's Race Into Space z 1993 r. to najlepsza do tej pory gra o tej tematyce.
Według twórców na rynku jest obecnie duża luka i brakuje produkcji tego typu. Trudno się z nimi nie zgodzić, gdyż ostatnią godną uwagi grą symulującą wyścig kosmiczny było wypuszczone w 1993 Buzz Aldrin's Race Into Space. Od tego czasu mieliśmy okazję pobawić się kilkoma strategiami ekonomicznych, ale zazwyczaj ograniczały się one do zarządzania pojedynczą stacją orbitalną i najczęściej nie zawracały sobie głowy jakimkolwiek realizmem.
Wastelands Interactive to założone w 2006 roku polskie studio deweloperskie. Jak dotąd zespół stworzył turowe strategie World War 2: Road to Victory, World War 2: Time of Wrath, Storm over the Pacific oraz zręcznościową strzelankę lotniczą Air Aces: Pacific.