W marcu ruszą zamknięte testy Hardware - nowego RTS-a weteranów serii Homeworld
Założone przez weteranów serii Homeworld studio Blackbird ogłosiło, że zamknięte beta testy RTS-a Hardware ruszą w marcu tego roku. Przy okazji ujawniono też kilka nowych informacji na temat gry.
Kilkanaście miesięcy temu pisaliśmy po raz pierwszy o Hardware, czyli strategii społecznościowej osadzonej w klimatach science-fiction, nad którą pracuje zespół Blackbird Interactive. Projekt ten budzi zainteresowanie głównie za sprawą osób jego twórców, z których pokaźna część pracowała wcześniej w studiu Relic nad serią Homeworld. Od tego czasu o produkcji było dosyć cicho. Teraz wiele wskazuje na to, że cykl deweloperski powoli wchodzi w decydująca fazę. Twórcy ogłosili bowiem, że pierwsze zamknięte beta testy ruszą w marcu tego roku. Zainteresowani wzięciem w nich udziału powinni zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji na Facebooku:
Serwis Rock, Paper, Shotgun przeprowadził wywiad z szefem Blackbird - Robem Cunnighamem, który był jednym z założycieli studia Relic i głównym artystą przy Homeworld i Homeworld 2. Zdradził on, że obecnie nad Hardware pracuje ponad trzydzieści osób. Na razie twórcy nie chcą zdradzać zbyt wielu konkretów, ale podkreślają, że mechanizmy rozgrywki będą mocno odmienne od serii Homeworld. W tym cyklem wspólny będzie natomiast styl graficzny i rozmach opowiadanej historii.
Akcja osadzona zostanie w odległej przyszłości na nieprzyjaznej i pełnej sekretów planecie LM-27, do której prawa wykupiła bezwzględna korporacja Long March Industries (LMI). Powierzchnia tego ciała niebieskiego jest jedną gigantyczną pustynią, na której roi się wraków statków obcych cywilizacji. Na LM-27 zaczynają ściągać tłumy ludzi chcących się szybko wzbogacić, a ich działania nadzoruje oczywiście Long March Industries, które czerpie z działalności odkrywców wielkie zyski. Hardware będzie strategią czasu rzeczywistego wzbogaconą elementami MMO. Gracze pokierują flotami olbrzymich ciężarówek, które mają eksplorować pustynie i wykopywać obce wraki. Praca na LM-27 nie będzie należała do bezpiecznych zajęć, więc sporo czasu spędzimy również dowodząc oddziałami w walce.
Gra postawi na duża skalę. Autorzy porównują ciężarówki w Hardware do lalek matrioszek. Mniejsze jednostki będą chowały się do większych, a te z kolei wjadą do hangarów prawdziwych mechanicznych olbrzymów. Całość zaoferuje zarówno wymagające starcia z innymi ludźmi, jak i masę misji dla osób preferujących eksplorację oraz walkę ze sztuczną inteligencją.
W pierwszych beta testach rozgrywka przypominać ma rozmiarami typowe RTS-y, zarówno pod względem map, jak i liczebności flot. Z każdym kolejnym etapem skala ulegać ma zwiększeniu. Finalna wersja Hardware toczyć się będzie na powierzchni całej planety, stałej dla wszystkich uczestników zabawy i gracze będą mogli spędzić całe godziny jeżdżąc od jednego punktu do innego. Ta olbrzymia mapa ulegać ma zmianom na skutek decyzji i działań użytkowników, a niektóre konflikty potrwają całe miesiące.
Hardware ma zadebiutować pod koniec tego roku. Autorzy zamierzają wypuścić wersje na pecety i urządzenia mobilne oraz edycję przeglądarkową. Wszystkie te platformy korzystać mają z tych samych serwerów i kont użytkowników. Całość oparta będzie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Warto dodać, że muzykę do Hardware skomponuje Paul Ruskay, czyli człowiek, który dał nam wspaniałą ścieżkę dźwiękową do obu części Homeworld.
Praca nad Hardware nie jest jedynym, czym zajmuje się Rob Cunnigham. Po opuszczeniu studia Relic w 2007 założył on firmę eatART, która zajmuje się budową zwariowanych wielotonowych robotów i dziwacznych pojazdów. Jak widać, nawet tworząc w innej branży, Cunnigham trzyma się futurystycznych klimatów.