Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2025, 09:42

W Fable znowu kopniemy kurczaka. Nowy gameplay trailer daje przedsmak tego, co czeka nas w 2026 roku, a u części graczy rodzi też obawy

Fable zostało opóźnione na 2026 rok, ale na pocieszenie gracze otrzymali nowy gameplay trailer. Ujawnia on powrót kultowej dla serii mechaniki, czyli kopania kurczaków.

Źródło fot. Playground Games
i

Fani Fable zmuszeni zostali do wykazania się nie lada cierpliwością. Reebot cyklu opracowywany przez studio Playground Games zapowiedziany został ponad 4 lata temu i planowo miał zostać wydany w tym roku. Wczoraj jednak za sprawą firmowego podcastu dowiedzieliśmy się o opóźnieniu produkcji, przez co zadebiutuje ona na rynku dopiero w 2026 roku.

Na pocieszenie gracze otrzymali krótki, 50-sekundowy gameplay trailer z wersji pre-alfa, który obejrzeć możecie poniżej.

Nie ujawnia on zbyt dużo, pokazując głównie walkę mieczem, młotem i magią ognia, a także sceny z miasta czy jazdę konną po leśnych terenach. Materiał daje jednak pewien pogląd na styl wizualny świata, który zdaniem szefa Xbox Game Studios będzie „najpiękniej zrealizowaną wersją Albionu”.

To, co szczególnie ucieszyło fanów, to powrót jednej z kultowych dla serii mechanik, czyli kopanie kurczaków. Kto wie, być może znowu będziemy mogli wziąć udział w dedykowanych jej zawodach, jak miało to miejsce w pierwszej części.

Obawy graczy i pytania o kreator postaci

Należy jednak zaznaczyć, że ogólny odbiór zwiastuna jest raczej mieszany, na co spory wpływ ma brak informacji dotyczącej kreatora postaci. Duża część graczy dopytuje o jego obecność w komentarzach, co dowodzi, jak istotny jest to element. Niektórzy zwracają również uwagę na wolne tempo rozwoju produkcji.

Naprawdę liczę na to, że będę mógł stworzyć swoją własną postać…

Połowa komentarzy: „Mam nadzieję, że będzie kreator postaci.”

Druga połowa komentarzy: „Hahaha, kopnęli kurczaka!”

Jak ta gra może być nadal w wersji pre-alfa, skoro została ogłoszona 4 lata temu?

Fable zmierza na PC oraz konsole XSX/S. Niewykluczone, że gra w przyszłości zawita także na PS5, ze względu na spore koszty produkcji.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej