W 2023 roku przychody z gier mobilnych znów spadły. Wciąż przyprawiają jednak o zawrót głowy
W 2023 roku segment gier mobilnych zaliczył spadek przychodów. Nadal jest to jednak absolutny lider rynku gier wideo, a sumy, które generuje, przyprawiają o przysłowiowy zawrót głowy.
Rynek gier mobilnych wciąż zdaje się znajdować w nieznacznej recesji. Coroczny raport State of Mobile – udostępniony na platformie Data.ai – wykazał bowiem, że w 2023 roku na gry mobilne wydano na świecie o 2% mniej pieniędzy niż w poprzednim takim badaniu, kiedy to omawiany segment rynku zaczął mieć pierwsze symptomy „zadyszki” (wtedy odnotowano spadek o 4% rok do roku).
Niemniej należy podkreślić, że wciąż jest to zawrotne 107 miliardów dolarów przychodu. Co więcej, tytuły mobilne w 2023 roku zostały pobrane na telefony aż 1,1 miliarda razy.
Liderem tego segmentu branży bezapelacyjnie pozostają Chiny z 37,6 miliardami dolarów amerykańskich przychodu. Dalsze miejsca należą do:
- Stanów Zjednoczonych – 24 mld dolarów przychodu;
- Japonii – 12,78 mld dolarów przychodu;
- Korei Południowej – 6,34 mld dolarów przychodów,
- Niemiec – 2,6 mld dolarów przychodu.
Ciekawie prezentują się także dane dotyczące najpopularniejszych gatunków gier na telefony, tablety etc.
- Na pierwszym miejscu uplasowały się produkcje logiczne typu hiper-casual (np. Attack Hole).
- Drugie miejsce padło łupem symulatorów.
- Trzecie należało zaś do tzw. „akcyjniaków”.
Najlepiej zarabiającymi grami mobilnymi w 2023 roku okazały się Evony, Lineage M oraz Honkai: Star Rail.
Mimo nieco gorzej kondycji, „mobilki” pozostają absolutnym liderem całego rynku gier wideo. Dodatkowo autorzy badania podkreślają, że choć ogólnie segment ten stracił nieco finansowo w porównaniu do poprzedniego roku, to wciąż wiele rynków na świecie przeżywa okres „boomu” na gry mobilne – mowa tu m.in. o Francji, Brazylii, Korei Południowej czy Turcji.
Po więcej szczegółów oraz „smaczków” na temat całego sektora mobilnego – nie tylko gier, ale również aplikacji etc. – odsyłam Was do poniższego raportu.