autor: Krzysztof Bartnik
W 2007 roku branża gier będzie warta 58,4 miliarda USD
W tym roku branża gier na całym świecie będzie warta 35.3 miliarda dolarów, a w porównaniu do 2004 roku, rynek wzrośnie o 5,3% - tak oceniają analitycy z renomowanej firmy Informa Telecoms & Media. Owi specjaliści po raz piąty opublikowali 200-stronnicowy raport (The Dynamics of Games) na temat branży elektronicznej-rozrywki.
W tym roku branża gier na całym świecie będzie warta 35.3 miliarda dolarów, a w porównaniu do 2004 roku, rynek wzrośnie o 5,3% - tak oceniają analitycy z renomowanej firmy Informa Telecoms & Media. Owi specjaliści po raz piąty opublikowali 200-stronnicowy raport (The Dynamics of Games) na temat branży elektronicznej-rozrywki.
Według pracowników Informa Telecoms & Media konsole nowej generacji bez wątpienia przyczynią się do rozwoju tego segmentu rynku. Według wstępnych szacunków, w 2007 roku branża gier będzie już warta zawrotną kwotę 58,4 miliarda dolarów.
Pani Zenobia Talati, współautorka raportu, spodziewa się, że korporacja Sony po wydaniu PlayStation 3 nie będzie już miała tak dominującej pozycji, jak dotychczas. Nowa konsola owszem, będzie liderem na rynku, ale nie tak wyraźnym, jak PS2 wśród konsol obecnej generacji. Jej zdaniem, Microsoft ze swoim Xbox 360 bezwzględnie wykorzysta prawo pierwszeństwa wśród nadchodzących platform i zgarnie z tego realne korzyści. Także konsola Revolution firmy Nintendo nie jest skazana na porażkę - graczom mogą przypaść do gustu ciekawe pomysły, wykorzystane przy jej okazji (np. kontroler)
W przypadku komputerów klasy PC, przez najbliższe lata – twórców według opisywanego raportu - prym będą wiodły produkcje sieciowe (MMO), a zapotrzebowanie na standardowe, pudełkowe wydania wyraźnie się zmniejszy.