Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2015, 11:15

Valve wycofuje zmiany w rozgrywce Counter-Strike: Global Offensive

Firma Valve poinformowała o wycofaniu kontrowersyjnych zmian z Counter-Strike: Global Offensive. Jak podano na oficjalnej stronie gry, modyfikacja celności pistoletów i karabinów nie przyniosła oczekiwanego rezultatu.

Valve przyznało, że zmiany w celności pistoletów i karabinów okazały się chybionym pomysłem. - Valve wycofuje zmiany w rozgrywce Counter-Strike: Global Offensive - wiadomość - 2015-12-16
Valve przyznało, że zmiany w celności pistoletów i karabinów okazały się chybionym pomysłem.

Zimowa aktualizacja gry Counter-Strike: Global Offensive nie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem przez graczy. Nawet po zbalansowaniu nowego pistoletu - Revolver R8 (pod względem mocy początkowo porównywalnego z potężnym karabinem snajperskim AWP), społeczność nie zaprzestała narzekań na pozostałe zmiany. Przypomnijmy – Winter Update znacząco zmniejszył celność pistoletów w trakcie poruszania się, zaś karabiny M4A1, AK-47 oraz M4A1-S nie tylko szybciej stawały się mniej celne przy ogniu ciągłym, lecz także utrzymywały ową niecelność przez dłuższy czas niż wcześniej. Jak przyznała sama firma Valve we wpisie na blogu deweloperskim, modyfikacje te okazały się chybione i stąd też podjęto decyzję o powrocie do poprzednich ustawień (czytaj: wycofaniu wspomnianych zmian z gry).

Jak twierdzą twórcy, modyfikacja celności karabinów osłabiła strzelanie długimi seriami, lecz także wpłynęła negatywnie na celność krótkich serii. Dość powiedzieć, że według statystyk Valve gracze wciąż preferują ogień ciągły zamiast strzelania pojedynczymi lub zaledwie kilkoma pociskami, co wyraźnie pokazuje, że zmiana nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Zespół odpowiedzialny za CS: GO przyznał, że przy zbyt dużej liczbie zmian naraz trudno przewidzieć ich wpływ na rozgrywkę, dlatego też tak istotne są opinie społeczności. Niemniej twórcy zapowiedzieli, że wciąż będą poszukiwać sposobu na „znalezienie lepszego zbalansowania pistoletów i bardziej umiejętnego wykorzystania karabinów”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej