autor: Artur Falkowski
Valve rozważy zakończenie epizodycznej formuły wydawania gier
Przyznać trzeba, że czas developingu kolejnych epizodów serii Half-Life 2 sprawia, że dość trudno mówić tu o epizodyczności, szczególnie, jeżeli porówna się to choćby z cyklem Sam & Max: Season 1, którego poszczególne odcinki ukazywały się w miesięcznych odstępach czasowych. Valve zdaje sobie z tego sprawę, dlatego też chce przemyśleć ponownie całą kwestię.
Przyznać trzeba, że czas developingu kolejnych epizodów serii Half-Life 2 sprawia, że dość trudno mówić tu o epizodyczności, szczególnie, jeżeli porówna się to choćby z cyklem Sam & Max: Season 1, którego poszczególne odcinki ukazywały się w miesięcznych odstępach czasowych. Valve zdaje sobie z tego sprawę, dlatego też chce przemyśleć ponownie całą kwestię.
Gabe Newell, współtwórca wspomnianej firmy, w wywiadzie udzielonym serwisowi CVG stwierdził, że po zakończeniu prac nad trzecim epizodem trzeba będzie poważnie zastanowić się nad tym, w jaki sposób tworzyć kolejne gry, zebrać opinie fanów twórczości Valve i dowiedzieć się, czy skoncentrować się bardziej na skróceniu terminu dostarczania kolejnych epizodów, czy też raczej poświęcić dużo więcej czasu na poszczególne produkcje i tworzyć rozbudowane projekty pokroju Half-Life 2.
Newell przyznał również, że zamierza spędzić nieco czasu z Telltale Games, twórcami wspomnianego już Sam & Max: Season 1, by skorzystać z ich doświadczenia w tworzeniu podzielonych na epizody gier. Myśli również o skontaktowaniu się z Blizzard Entertainment, ponieważ uważa, że kolejne dodatki do World of Warcraft są w rzeczywistości niczym „epizody w MMO”.