Uznany kompozytor twórcą ścieżki dźwiękowej Dante's Inferno
Dante’s Inferno po początkowych kontrowersjach i niezbyt zachęcających zapowiedziach zaczęło przekonywać do siebie coraz większą grupę graczy. Stało się tak m.in. za sprawą najnowszych filmów z rozgrywki zwiastujących niezwykle efektowną zabawę. Okazało się jednak, że twórcy Dante’s Inferno mają w rękawie jeszcze niejednego asa.
Dante’s Inferno po początkowych kontrowersjach i niezbyt zachęcających zapowiedziach zaczęło przekonywać do siebie coraz większą grupę graczy. Stało się tak m.in. za sprawą najnowszych filmów z rozgrywki zwiastujących niezwykle efektowną zabawę – dokonań Visceral Games mogą pozazdrościć sami twórcy serii God of War. Okazało się jednak, że deweloperzy Dante’s Inferno mają w rękawie jeszcze niejednego asa.
Jest nim osoba głównego kompozytora oprawy muzycznej, zagrzewającej nas do boju z bestiami z piekła rodem. Mianowicie, autorem ścieżki dźwiękowej do Dante’s Inferno jest Garry Schyman, wielokrotnie nagradzany twórca, mający w swoim dorobku m.in. fenomenalny soundtrack do przygodowej gry akcji BioShock. Sam Schyman określa współpracę z Visceral Games mianem wyjątkowego doświadczenia.
„Tworzenie muzyki do Dante’s Inferno było zdecydowanie jednym z najciekawszych wyzwań w całej mojej karierze ”, powiedział kompozytor. „By stworzyć coś nowego, zaskakującego i pasującego starałem się kilkukrotnie przemyśleć każdy fragment pisanej przeze mnie muzyki. Było to jedno z najbardziej kreatywnych doświadczeń w mojej karierze ”.
Z informacji udostępnionych przez firmę Electronic Arts, wydawcę Dante’s Inferno, wynika, że ścieżka dźwiękowa została nagrana w legendarnych londyńskich studiach Abbey Road, przy wsparciu orkiestry symfonicznej. Efekt pracy Schymana i wspierających go muzyków będziemy mogli zakupić również w formie soundtracka nagranego na płytę CD. Wydawnictwo trafi do sprzedaży na początku 2010 roku.
Dante’s Inferno zostanie wydane w wersjach konsole Xbox 360, PlayStation 3 i przenośne PSP. Amerykański debiut produkcji odbędzie się 9 lutego 2010 roku. Trzy dni później dzieło autorów rewelacyjnego Dead Space zawita również do Europy. Electronic Arts nie planuje póki co wprowadzania do sprzedaży edycji pecetowej. Kilkukrotnie spekulowano co prawda o takiej możliwości, lecz jak dotąd plotki nie zostały oficjalnie potwierdzone.
Wiemy natomiast, że na podstawie wirtualnej adaptacji średniowiecznego dzieła Boska komedia autorstwa Dante Alighieri powstanie pełnometrażowy film. Sama produkcja doczeka się być może dwóch kolejnych części – wszak oryginalne dzieło literackie było niezwykle wciągającym tryptykiem. Odpowiedź na te pytanie – i jeszcze kilka innych – poznamy zapewne w przeciągu kilku-kilkunastu najbliższych tygodni.