Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2014, 18:40

autor: Adrian Werner

UpvoidMiner - ruszyły zapisy na testy wersji alfa realistycznej wariacji na temat Minecrafta

Rozpoczęto przyjmowanie zapisów na testy alfa gry UpvoidMiner. Będzie to sandbox w stylu Minecrafta, który od tego przeboju odróżniać się będzie przede wszystkim bardziej realistyczną grafiką oraz zaawansowanym systemem destrukcji terenu.

Olbrzymi sukces gry Minecraft (niedawno sprzedaż samej wersji pecetowej przekroczyła pułap czternastu milionów egzemplarzy) zainspirował wielu innych deweloperów do próby stworzenia podobnego sandboksa. Jednym z nich jest studio UpvoidStudios, które pracuje obecnie nad projektem tego typu zatytułowanym UpvoidMiner. Jest on przeznaczony dla ludzi zainteresowanych tym gatunkiem, ale jednocześnie pragnących większego realizmu oprawy graficznej. Całość powstaje zresztą m.in. po to, aby pokazać możliwości autorskiego silnika zespołu. Produkcja weszła właśnie w fazę alfa i twórcy poszukują chętnych do wzięcia udziału w testach. Zainteresowani powinni udać się na oficjalną stronę studia i wypełnić odpowiedni formularz. Na razie klucze wysyłane są w małych zestawach, tak aby serwery dały radę udźwignąć populację graczy, ale liczba użytkowników ma być regularnie zwiększana.

  1. UpvoidMiner – oficjalna strona gry

Rozgrywka w UpvoidMiner toczyć się będzie w generowanym proceduralnie olbrzymim świecie i tradycyjnie gracze otrzymają pełną swobodę zabawy w tej kranie. Będziemy mogli m.in. kopać doły, wydobywać surowce, ścinać drzewna oraz konstruować przedmioty oraz budowle. Silnik oparty jest na voxelach, przez co realistycznie zasymuluje zmiany w kształcie terenu. Nie znajdziemy to prostych klocków jak w Minecrafcie.

Na filmikach opracowana przez autorów technologia prezentuje się całkiem imponująco, ale sami musicie zdecydować, czy to wystarczy abyście zgłosili chęć udziału w testach wersji alfa.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej