autor: Marcin Skierski
Unreal Engine 4 i nowa generacja konsol zadebiutują w 2014 roku?
Założyciel studia Epic Games ujawnił, że do praktycznego wykorzystania silnika graficznego Unreal Engine 4 dojdzie nie wcześniej, niż w 2014 roku. Oznacza to, że w tym roku możemy się spodziewać także oficjalnego debiutu następców PlayStation 3 oraz Xboksa 360.
Tim Sweeney (założyciel studia Epic Games) w wywiadzie dla serwisu IGN zdradził, że silnik graficzny Unreal Engine 4 powinien ujrzeć światło dzienne w 2014 roku. Jest to dla nas pewnego rodzaju wskazówka dotycząca premiery nowej generacji konsol.
Demo technologiczne pokazujące możliwości Unreal Engine 4 zostało zaprezentowane w marcu bieżącego roku i zrobiło na wszystkich ogromne wrażenie. Niedługo później wiceprezes Epic Games powiedział, że silnik oficjalnie zadebiutuje dopiero wraz z nową generacją konsol. Dzisiejsza wypowiedź Sweeneya może więc oznaczać, że następcy PlayStation 3 oraz Xboksa 360 trafią na rynek w 2014 roku.
Rozmówca serwisu IGN zapowiada, że Unreal Engine 4 pozwoli twórcom robić rzeczy, które dzisiaj są niemożliwe do zrealizowania. Innymi słowy, aktualnie dostępne na rynku platformy miałyby spory problem z okiełznaniem nowoczesnej technologii. Wygląda jednak na to, że za ok. trzy lata powinniśmy spodziewać się sporego skoku jakościowego w oprawie graficznej gier.
Jeśli nie mieliście jeszcze okazji oglądać omawianego dema o kodowej nazwie Samaritan, to zapraszamy do nadrobienia zaległości.