Ujawniono Outrise - multiplayerową mieszankę Left 4 Dead i Shadow of the Colossus
Grupa weteranów branży ujawniła projekt Outrise, opisywany jako skrzyżowanie Left 4 Dead i Shadow of the Colossus. Będzie to multiplayerowa strzelanka, w której po jednej stronie stanie kilkunastu żołnierzy, a po drugiej jeden olbrzymi mech.
Grupa byłych pracowników firm Ubisoft, Crytek oraz Adhesive Games ujawniła pierwsze informacje na temat swojego pierwszego projektu pod nowym szyldem. Będzie nim wieloosobowa strzelanka Outrise, którą autorzy opisują jako mieszankę Left 4 Dead i Shadow of the Colossus.
Gra jest obecnie na bardzo wczesnym etapie produkcji. Tak wczesnym, że tworzący ją zespół nie ma nawet jeszcze oficjalnej nazwy. Decyzja o ujawnieniu tytułu już teraz wynika z chęci wzięcia pod uwagę opinii i sugestii graczy, tak aby były one w stanie autentycznie wpłynąć na ostateczny kształt Outrise.
Akcja osadzona zostanie w roku 2094, w czasach gdy wirtualna waluta CryptoCoin jest fundamentem ostatniego działającego systemu finansowego. Kontroluje ją policyjne państwo znane jako United States Federation. Wojnę wypowiada mu tytułowa organizacja Outrise, złożona z rebelianckich hakerów i żołnierzy, którzy chcą zniszczyć Cryptocoin i tym samym wyzwolić światową gospodarkę.
Autorzy chcą stworzyć prawdziwie asymetryczną strzelankę, co oznacza, że obie strony konfliktu mają być mocno odmienne. Rebelianci Outrise stanowić będą liczną, ale słabą piechotę. Natomiast United States Federation postawi na potężne roboty bojowe. Tym samym zabawa przypominać ma multiplayerową wariację na temat bitew z bossami. Podczas rozgrywki jeden gracz zasiądzie w kokpicie mecha. Maszyna będzie olbrzymia, wyposażona w zaawansowane sensory i pokaźny zestaw uzbrojenia, potrafiącego zlikwidować kilku wrogów jednym wystrzałem. Po drugiej stronie stanie szesnastoosobowa grupa żołnierzy Outrise, których jedynym celem będzie zniszczenie robota.
W grze znajdziemy kilka typów mechów, każdy z unikalnym osprzętem oraz słabymi punktami. Twórcy chcą na początku wypuścić prosty moduł zawierający podstawowe grywalne elementy i wsparcie dla prywatnych serwerów graczy. Następnie te fundamenty mają być regularnie rozbudowywane o dodatkowe mapy, roboty i ekwipunek.
Wczesny etap prac powoduje, że twórcy nie są jeszcze w stanie podać nawet przybliżonej daty premiery, ani nawet ujawnić platform docelowych.