autor: Michał Kowalski
Ujawniono informacje na temat kontynuacji gry Rune z 2000 roku
Przedstawiciel studia Human Head w wywiadzie dla serwisu neogamr wyjawił kilka szczegółów na temat planowanego sequela gry Rune z 2000 roku. Produkcja będzie, podobnie jak pierwsza część, grą akcji TPP, w której główną atrakcją będzie walka bronią białą.
Niedawno informowaliśmy, że studio Human Head, producenci takich tytułów jak Prey czy Dead Man’s Hand, poważnie myśli nad stworzeniem kontynuacji wydanej w 2000 roku gry Rune. Dzisiaj możemy podać więcej szczegółów na temat planowanego sequela inspirowanej mitologią nordycką produkcji Human Head.
Fimbulwinter (właściwie Fimbulvetr – „wielka zima”) to w mitologii nordyckiej trzy lata poprzedzające Ragnarok. To ciągła, niezwykle mroźna i wietrzna zima, nieprzerywana żadnymi okresami cieplejszej pogody. W czasie Fimbulwinter rozpoczną się wyniszczające i krwawe wojny nie tylko pomiędzy klanami, ale także członkami własnej rodziny.
Ragnarok to w mitologii nordyckiej okres, w którym rozegra się ostateczna walka pomiędzy bogami. W czasie bitwy polegnie większość członków nordyckiego panteonu, m.in. Odyn, Thor, Tyr oraz uwolniony z więzienia Loki. Wystąpi wtedy wiele naturalnych katastrof, powodujących niewyobrażalne zniszczenia. Ostatecznie świat całkowicie pogrąży się w wodzie, aby potem wynurzyć się z powrotem. Wtedy cywilizacja odrodzi się za sprawą dwojga ocalałych z katastrofy ludzi, a odrodzeni lub ocaleni z Ragnaroku bogowie znów będą rządzić światem.
Oficjalna strona gry Rune na serwisie Facebook powstała 9 kwietnia. Od tego czasu producenci gry zebrali już nieco informacji o oczekiwaniach graczy względem planowanego sequela. Pokrywają się one z przewidywaniami studia i brzmią następująco: dużo brutalnej walki pomiędzy wikingami. W wywiadzie dla serwisu neogamr Ted Halsted, współzałożyciel Human Head potwierdził, że zespół weźmie pod uwagę wymagania wielbicieli. Oprócz położenia dużego nacisku na walkę studio postara się także nadać produkcji mroczny klimat rodem z nordyckiej sagi, wyczuwalny zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w kooperacji.
Na pytanie w jaki sposób studio planuje zdobyć fundusze na sequel gry z 2000 roku, Halsted odpowiedział, że nie wyklucza zorganizowania zbiórki na serwisie Kickstarter. Przedstawiciel zespołu nie określił dokładnie, czy taka inicjatywa znajduje się już w planach, czy też zespół zwróci się najpierw w stronę tradycyjnych metod uzyskiwania pieniędzy na grę.
Ci gracze, którzy zżyli się z głównym bohaterem pierwszej części gry, wikingiem Ragnarem, na pewno ucieszą się z poniższej wiadomości. Nordycki wojownik powróci i znajdzie się w samym centrum opowieści. Niestety nie wiadomo, czy gracze będą mogli ponownie wcielić się w niego, czy też będzie istotną postacią fabuły. Jeżeli chodzi o świat, w którym rozegra się akcja, to stanie się on bardziej dziki i brutalny niż w pierwszej części. Głównym powodem takiego stanu rzeczy będzie nastanie Ragnaroku i poprzedzającego go okresu Fimbulwinter (więcej informacji w ramce).
Rune 2, podobnie jak pierwsza część, będzie grą akcji TPP, której istotą jest walka na bliski dystans z użyciem broni białej. Przedstawiciel studia Human Head poinformował, że system walki wciąż ewoluuje. Zapewnia jednak, że starcia będą szybkie, dynamiczne, a do dyspozycji gracza oddanych zostanie wiele możliwości taktycznych. Oprócz tego twórcy położą duży nacisk na tryb multiplayer, przede wszystkim na opcje i możliwości tworzenia klanów.
Niestety, nie wiadomo jeszcze, kiedy Rune 2 pojawi się w sprzedaży i na jakie platformy zostanie wydany.