Udany Kickstarter kosmicznej strzelanki Starlight Inception
Mamy dobre wieści dla miłośników kosmicznych strzelanek. Sukcesem zakończył się Kickstarter Starlight Inception, czyli projektu, za którym stoi weteran studia LucasArts Garry M. Gaber.
Lista kickstarterowych sukcesów wydłużyła się o kolejną pozycję. Kosmicznej strzelance Starlight Inception udało się zgromadzić 158 tysięcy dolarów, przebijając tym samym o 8 tysięcy minimum wymagane do zrealizowania projektu. Organizatorom dopisało szczęście. Przez dłuższy czas wydawało się, że zbiórka zakończy się niepowodzeniem. Potrzebną sumę udało się osiągnąć raptem 26 minut przed końcem akcji.
Studio Escape Hatch Entertainment tworzy Starlight Inception z myślą o pecetach oraz konsoli przenośnej PlayStation Vita. Premiera planowana jest na sierpień przyszłego roku.
W Starlight Inception wcielimy się w rolę młodego pilota należącego do załogi gwiezdnego krążownika U.S.F. Independence. Tłem dla rozgrywki ma być rozgrywająca się w całym systemie słonecznym IV wojna światowa. Akcję obserwować będziemy z kokpitu, lub kamery umieszczonej za myśliwcem. W trakcie zabawy weźmiemy udział zarówno w walkach w przestrzeni kosmicznej, jak i nad powierzchnią planet. Autorzy obiecują rozbudowany system sterowania, który wymagać będzie m.in. zarządzania energią statku. W przypadku wersji pecetowej planowana jest obsługa joysticków, padów oraz myszki i klawiatury.
Gra zaoferuje dwa tryby rozgrywki dla pojedynczego gracza. Pierwszym z nich będzie tradycyjna kampania, w ramach której wykonamy serię misji posuwających naprzód główny wątek fabularny. W ich trakcie weźmiemy udział m.in. w bitwach kosmicznych, akcjach wywiadowczych i ratunkowych lub odzyskiwaniu cennych obiektów. We wszystko to zostanie wpleciona rozbudowana opowieść, która pozwoli na dokładne poznanie świata gry i zamieszkujących go ludzi.
Drugi tryb dla pojedynczego gracza pozbawiony ma być jakiekolwiek fabuły. Zamiast tego naszym zadaniem będzie obrona krążownika przed kolejnymi falami wrogów. W odpieraniu ich ataków wykorzystamy nie tylko własny myśliwiec, ale również automatyczne wieżyczki strażnicze. Oba tryby wzbogacone zostaną systemem rozwoju. Za sukcesy otrzymywać będziemy punkty prestiżu, które następnie wydamy na zakup lepszych statków, uzbrojenia, akcesoriów oraz osłaniających nas automatycznych sond bojowych. Nie zabraknie też rozgrywek wieloosobowych w postaci m.in. klasycznego deatchmatcha, capture the flag czy obrony bazy.
Na czele studia Escape Hatch Entertainment stoi Garry M. Gaber. To weteran firmy LucasArts, który brał udział w pracach nad takimi grami jak Star Wars Jedi Knight, Star Wars: Rebel Assault, Star Wars: Masters of Teras Kasi oraz Star Wars: Shadows of the Empire. Był też głównym projektantem Star Wars: Force Commander oraz Star Wars: Galactic Battlegrounds.