autor: Artur Falkowski
Ubisoft zapowiada ekspansję na rynek filmowy
W lutym tego roku Ubisoft ogłosił założenie w Montrealu studia w całości zajmującego się generowaniem komputerowych animacji. Okazało się, że był to dopiero początek wprowadzania w życie nowej strategii francuskiego wydawcy.
W lutym tego roku Ubisoft ogłosił założenie w Montrealu studia w całości zajmującego się generowaniem komputerowych animacji. Okazało się, że był to dopiero początek wprowadzania w życie nowej strategii francuskiego wydawcy. W trakcie Edinburgh Interactive Festival szef wspomnianej firmy, Yves Guillemot, poinformował o tym, że Ubisoft planuje w przyszłości na poważnie zająć się robieniem filmów.
Nie zostały jednak wyjawione żadne szczegóły odnośnie tego przedsięwzięcia, nie padły też żadne tytuły. Guillemot poinformował jedynie, że będą to raczej produkcje wzorowane na nowych markach niż na starych, sprawdzonych seriach. W zamierzeniu Ubisoftu jest wydawanie jednocześnie gier, filmów i książek. Dzięki takiemu podejściu różne media będą się uzupełniać sprawiając, że gracze dostaną możliwość głębszego wejścia w świat nowej produkcji. „Celem nie jest wydawanie książek na podstawie gier, lecz książek stanowiących wartość samą w sobie, dających możliwość lepszego zaznajomienia się z realiami [gry] i pozwalających na większą immersję” – powiedział Guillemot.
„Zaczniemy robić filmy, nie dlatego, że chcemy, ale dlatego, że musimy. Bez tego nie będziemy mogli w pełni wykorzystać możliwości następnej generacji” – podsumował, a następnie dodał, że obiekty graficzne przygotowane z myślą o filmach będzie można wykorzystywać w grach i na odwrót. Dzięki temu da się zaoszczędzić na kosztach produkcji.
Guillemot podzielił się również z publicznością wspomnianego festiwalu przemyśleniami na temat trzech kluczowych czynników potrzebnych do zapewnienia danej firmie z branży elektronicznej rozrywki stałego rozwoju. Jego zdaniem są to: wielkie komercyjne hity, gry przeznaczone dla całej rodziny oraz położenie nacisku na internet.