Ubisoft skasował Ghost Recon Frontline, Splinter Cell VR i dwie inne gry
Ubisoft poinformował o anulowaniu prac nad czterema grami. Dwie z nich nigdy nie zostały zapowiedziane. Pozostałe to Splinter Cell VR i Tom Clancy's Ghost Recon: Frontline.
Podczas dzisiejszej prezentacji wyników finansowych za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2022/23 firma Ubisoft poinformowała o zaprzestaniu prac nad czterema grami, w tym Splinter Cell VR i Tom Clancy's Ghost Recon: Frontline. Produkcje miały zostać anulowane ze względu na „zmieniające się środowisko finansowe” (via VGC).
Duch Ghost Recon: Frontline
Zdecydowanie ciekawszy jest przypadek Ghost Recon: Frontline, które już od zapowiedzi wzbudzało spore kontrowersje. Głównie przez to, czym miało być – dystrybuowaną w modelu free-to-play produkcją typu battle royale, których na rynku jest obecnie pełno. Krytyka graczy była na tyle duża, że Ubisoft postanowił opóźnić zamknięte beta-testy gry w przeddzień ich rozpoczęcia – w teorii po to, by ją dopracować.
Jednak kilka miesięcy później w sieci pojawiły się plotki, jakoby projekt został zresetowany. Teraz wiemy, iż go anulowano, a odpowiedzialne za niego studio Ubisoft Bucharest będzie mogło zająć się czymś innym.
Sama Fishera krokodyle łzy
Podobnie rzecz się ma z Ubisoft Massive. Ów oddział francuskiej firmy pracował nad wspomnianym na początku wiadomości Splinter Cell VR. O tej produkcji nigdy nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele. Została ona zapowiedziana w 2020 roku – razem z Assassin’s Creed VR – i miała powstawać przy wsparciu studiów zlokalizowanych w Dusseldorfie, Mumbaju i Wielkiej Brytanii (Ubisoft Reflections). Fani Sama Fishera – czekający na remake „jedynki” – raczej nie będą rozgniewani tą decyzją.
Natomiast Ubisoft Massive będzie mogło skoncentrować się na tworzeniu Avatar: Frontiers of Pandora – które dziś zaliczyło sporą obsuwę – oraz sandboksowej gry na licencji Gwiezdnych wojen.
O pozostałych dwóch z czterech anulowanych przez Ubisoft tytułów nie wiemy nic i prawdopodobnie już tak zostanie.