Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 maja 2016, 11:05

autor: Adrian Werner

Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki

Studio Obsidian Entertainment ujawniło sporo nowych informacji na temat mechanizmów rozgrywki w obiecującej grze RPG Tyranny. M.in. dowiedzieliśmy się, jak będą działać umiejętności oraz system rozwoju postaci.

W grze zabraknie klas. - Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki - wiadomość - 2016-05-05
W grze zabraknie klas.

Studio Obsidian Entertainment uaktualniło oficjalną stronę Tyranny, publikując na niej drugi dziennik dewelopera. Koncentruje się on na mechanice gry, pozwalając nam dowiedzieć się więcej na temat tego, jak będą wyglądały umiejętności, atrybuty oraz system rozwoju w tym obiecującym RPG-u.

Autorzy zdecydowali, że w grze zabraknie klas i zamiast tego mechanizmy rozgrywki oparte zostaną głównie na umiejętnościach. W rezultacie będziemy mogli swobodnie decydować która z nich rozwijać i tym samym uzyskamy pełną kontrolę nad karierami bohaterów. Umiejętności podzielone zostaną na trzy ogólne kategorie związane z Uzbrojeniem, Magią oraz tzw. Wsparciem. Pierwszy typ odpowiadać ma za to jak dobrze radzi sobie postać z posługiwaniem się bronią danego typu. Drugi zdecyduje o precyzji przy tworzeniu magicznych znaków oraz poziomie kontroli nad siłami przez nie przywoływanymi. Natomiast do trzeciej kategorii należeć ma cała reszta umiejętności, np. te związane z wykonywaniem uników, akrobatyką, wiedzą czy zdolnością skradania się.

Wszystkie te umiejętności rozwijać będziemy przez korzystanie z nich. Jednak skuteczne okaże się to tylko, gdy związane z tym będzie prawdziwe wyzwanie. Nie sprawdzą się więc „treningi” takie jak np. masakrowanie tłumów znacznie słabszych przeciwników czy wielokrotne włażenie i złażenie po ścianie.

Z kolei podstawowe cechy postaci opisane zostaną za pomocą atrybutów. W grze znajdziemy ich sześć: Siła (ang. Might), Finezja (Finesse), Szybkość (Quickness), Witalność (Vitality), Spryt (Wits) oraz Siła Woli (Resolve). Ponadto na poziom każdej umiejętności wpływać będą dwa atrybuty – podstawowy (z przelicznikiem 150%) oraz drugorzędny (50%). Najprościej to wyjaśnić na przykładzie. Umiejętności związane z posługiwaniem się bronią jednoręczną będą bazowały na Sile jako podstawowym atrybucie i Finezji jako drugorzędnym. Zakładając, że nasza postać posiadać będzie 15 punktów pierwszego z nich i 10 drugiego, przełoży się to na umiejętność na startowym poziomie 28, bo 150% z 15 to po zaokrągleniu do góry 23, a 50% z 10 to 5. Oczywiście, potem otrzymamy możliwość jej dalszego rozwijania poprzez korzystanie z niej.

Drzewka talentów jednej z postaci. - Tyranny - nowe informacje o systemie rozgrywki - wiadomość - 2016-05-05
Drzewka talentów jednej z postaci.

Fakt, że posługiwanie się umiejętnościami ma być wymagane do ich rozwijania sprawił, że autorzy musieli wprowadzić gromadzenie doświadczenia podczas rozmów. W ten sposób uniknięto sytuacji, w których gracz zawsze preferowałby siłowe rozwiązania, gdyż w Tyranny konwersacje okażą równie opłacalne co walka. Równolegle nasze postacie będą również awansowały na kolejne poziomy, co pozwoli kupować zorganizowane w odrębne drzewka talenty, pełniące rolę aktywowanych ręcznie zdolności specjalnych.

Przypomnijmy, że Tyranny zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić pod koniec roku.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Tyranny - kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej