Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2010, 09:00

autor: Adrian Werner

Tylko 15% graczy kupuje DLC

Firma doradcza Frank N. Magid Associates przeprowadziła niedawno wśród 800 graczy sondę na temat ich stosunku do płatnych materiałów DLC. Rezultaty są całkiem zaskakujące.

Firma doradcza Frank N. Magid Associates przeprowadziła niedawno wśród 800 graczy sondę na temat ich stosunku do płatnych materiałów DLC. Rezultaty są całkiem zaskakujące.

Tylko 15% graczy kupuje DLC - ilustracja #1

Niesławne Horse Amor DLC do gry Oblivion

Tylko 15% respondentów zakupiło jakiekolwiek DLC, a aż 45% w ogóle nie wie o istnieniu takich materiałów (wiedzę taką posiadało 43% badanych). Komentując te liczby, Mike Vorhaus (prezes Magid Advisors) stwierdził, że ci spośród grających, którzy nie zdają sobie sprawy z istnienia DLC najczęściej posiadają jedynie konsole takie jak PlayStation 2 czy Wii, które nie propagują tego rodzaju materiałów dodatkowych.

Na poprawę świadomości amerykańskich graczy pozytywnie powinny wpłynąć plany Gamestop. Firma ta zamierza sprzedawać dostęp do DLC w swojej sieci sklepów detalicznych. Wyglądałoby to tak, że klienci wpierw płaciliby na miejscu, a potem ściągaliby odpowiednie materiały po powrocie do domu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry