Tylko 15% graczy kupuje DLC
Firma doradcza Frank N. Magid Associates przeprowadziła niedawno wśród 800 graczy sondę na temat ich stosunku do płatnych materiałów DLC. Rezultaty są całkiem zaskakujące.
Firma doradcza Frank N. Magid Associates przeprowadziła niedawno wśród 800 graczy sondę na temat ich stosunku do płatnych materiałów DLC. Rezultaty są całkiem zaskakujące.
Niesławne Horse Amor DLC do gry Oblivion
Tylko 15% respondentów zakupiło jakiekolwiek DLC, a aż 45% w ogóle nie wie o istnieniu takich materiałów (wiedzę taką posiadało 43% badanych). Komentując te liczby, Mike Vorhaus (prezes Magid Advisors) stwierdził, że ci spośród grających, którzy nie zdają sobie sprawy z istnienia DLC najczęściej posiadają jedynie konsole takie jak PlayStation 2 czy Wii, które nie propagują tego rodzaju materiałów dodatkowych.
Na poprawę świadomości amerykańskich graczy pozytywnie powinny wpłynąć plany Gamestop. Firma ta zamierza sprzedawać dostęp do DLC w swojej sieci sklepów detalicznych. Wyglądałoby to tak, że klienci wpierw płaciliby na miejscu, a potem ściągaliby odpowiednie materiały po powrocie do domu.