autor: Kamil Zwijacz
Twórcy Quantum Break prezentują wydawcom prototyp nowej gry
Thomas Puha, szef ds. komunikacji w studiu Remedy Entertainment, wyjawił, że deweloper pracuje obecnie nie tylko nad trybem fabularnym do strzelanki CrossFire 2, ale także nad nową grą, której prototyp prezentowany jest już wydawcom.
W serwisie Game Informer ukazała się rozmowa z Thomasem Puhą, szefem ds. komunikacji w studiu Remedy Entertainment, który wyjawił kilka ciekawostek związanych z bliższą i dalszą przyszłością fińskiego dewelopera. Okazało się, że firma pracuje obecnie nad kilkoma projektami. Jednym z nich, co zresztą wiemy już od kilku tygodni, jest kampania fabularna do gry CrossFire 2 – kontynuacji popularnej w Azji strzelanki FPP. Nie poznaliśmy żadnych nowych szczegółów na temat tej produkcji, ale Puha wyjawił, że będzie to gra w stylu pozostałych dokonań Remedy, pomijając oczywiście perspektywę FPP, która dla tej ekipy będzie czymś nowym. Tytuł oferować ma jednak ciekawą historię, a poznawać będziemy ją nie tylko przez scenki przerywnikowe (swoją drogą ma być ich niewiele), ale także przez rozmaite przedmioty znajdywane w świecie gry.
Remedy Entertainment to fiński deweloper gier wideo, założony w 1995 roku. Firma specjalizuje się w trzecioosobowych grach akcji kładących duży nacisk na warstwę fabularną. Zapewne większość z Was kojarzy dokonania tej ekipy – w dorobku ma pierwsze dwie odsłony serii Max Payne, cykl Alan Wake, a ostatnio Quantum Break.
- trybem fabularnym do gry CrossFire 2 – kontynuacji popularnej w Azji strzelanki FPP;
- tajemniczym projektem znajdującym się dopiero w fazie koncepcyjnej. Tytuł posiada już jednak prototyp prezentowany potencjalnym wydawcom.
Puha ujawnił także, że obecnie Remedy Entertainment składa się z trzech odrębnych zespołów. Pierwszym jest ten odpowiedzialny za technologie, a pozostałe dwa pracują nad swoimi grami. O CrossFire 2 wspomnieliśmy przed chwilą, natomiast co do drugiego tytułu, to wiadomo jedynie, że znajduje się on w dopiero w fazie koncepcyjnej, choć studio stworzyło już prototyp. Jest on prezentowany rozmaitym wydawcom, gdyż firma chce częściej wydawać swoje gry, na które zazwyczaj musimy długo czekać. Przypominam bowiem, że Max Payne 2: The Fall Of Max Payne ukazał się w 2003 roku, a Alan Wake, kolejna duża produkcja, siedem lat później. Następny projekt klasy AAA, Quantum Break, pojawił się dopiero kilka miesięcy temu. Tak czy siak, jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to na naszych ekranach logo studia Remedy Entertainment będzie się pojawiać częściej, gdyż: „nikt w studiu nie chce pracować nad jedną rzeczą przez cztery czy pięć lat – to wypala ludzi”.
Wracając jeszcze na chwilę do tajemniczego projektu. Nie wiemy czy chodzi o kontynuację którejś z już istniejących marek, czy też coś zupełnie innego. Puha dość pokrętnie dodał jednak, że studio przygotowało się na ewentualne kontynuacje i jeżeli nadarzy się okazja, to będzie mogło takową wyprodukować. Tym samym nie mamy pewności, co będzie kolejną grą studia, gdyż równie dobrze może to być druga część Alana Wake’a, ale równie dobrze nowe IP.
Remedy Entertainment to bardzo solidny deweloper, tworzący porządne tytuły, więc nad czym by nie pracował, to i tak warto czekać.