autor: Kamil Ostrowski
Twórcy Privates ogłaszają kolejny projekt
Swindle, kolejny projekt twórców "skandalicznego" Privates, będzie to platformowa gra 2D w której wcielimy się w rolę złodzieja pragnącego szybkiego wzbogacenia majątkowego. Wszystko to w steampunkowej stylistyce, okraszonej kreskówkową grafiką.
Swindle – taką nazwę nosi najnowszy projekt twórców niechcianego na Xboksie 360, „skandalicznego” Privates. Autorzy opisują swoje nowe dzieło jako połączenie Sonic the Hedgehog i Deus Ex w steampunkowo-kreskówkowej stylistyce.
Dan Marshall, założyciel studia Size Five Games, ogłaszając prace nad Swindle nie omieszkał podzielić się pierwszymi szczegółami na temat nowej produkcji.
W założeniach tytuł jest platformówką 2D. Nie zabraknie więc biegania, skakania, strzelania, wchodzenia po drabinach itp. Do Swindle zaimplementowany zostanie także zaawansowany system fizyczny, co ma mieć swoje odwzorowanie w rozgrywce.
Zadaniem gracza będzie włamywanie się do różnego rodzaju budynków w celu - od wieków przyświecającym większości złodziei – szybkiego wzbogacenia majątkowego. Owo wzbogacenie pozwoli nam na ulepszenie naszego podstawowego narzędzia pracy, czyli specjalnych modyfikowalnych rękawic.
Jak się okazuje, inspiracją dla twórców podczas prac nad Swindle jest m.in. Assassin’s Creed II. Jak tłumaczy Marshall : „Nie ma dla mnie nic bardziej satysfakcjonującego niż posiadanie masy wirtualnych pieniędzy i to właśnie świetnie na mnie działało w ACII. Staram się, żeby to właśnie stało się jądrem rozgrywki w Swindle”
Każdy z poziomów będziemy mogli przejść na różne sposoby: „(...) Możesz użyć telekinezy aby podnieść kamień zasłaniający tunel, którym prześlizgniesz się obok straży. Albo zhakujesz terminal, który wyłączy kamery, co pozwoli Ci podłożyć materiały wybuchowe przy słabym punkcie muru, a następnie wpadniesz do środka prując ogniem do przeciwników? Chyba, że wolisz wejść na wieżę strażniczą i użyć podwójnego skoku, aby dostać się na dach zakładu do którego się włamujesz (...)” – mówi Marshall.
Gra jest jeszcze w bardzo wczesnym stadium produkcji. Jeżeli chcecie, to możecie śledzić postępy prac nad Swindle za pośrednictwem Twittera. Na stronie Rock Paper Shotgun, na której Swindle zostało oficjalnie ujawnione, możemy przeczytać, że twórcy postarają się aby ich najnowsze dzieło nie podzieliło losu Privates i pojawiło się na Xboksie 360. Bardzo prawdopodobne jest też, że gra ukaże się na PC.