autor: Szymon Liebert
Twórcy Homefront stają w obronie długości kampanii
Dla wielu graczy długość kampanii solowej danej gry jest niezwykle istotna. Nikt z nas nie lubi przecież wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na krótkie produkcje. Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że atak armii północnokoreańskiej w Homefront odeprzemy w zaledwie 5 godzin. Twórcy tytułu postanowili skomentować sprawę i bronić swojego dzieła.
Dla wielu graczy długość kampanii solowej danej gry jest niezwykle istotna. Nikt z nas nie lubi przecież wydawać ciężko zarobionych pieniędzy na krótkie produkcje. Niedawno w sieci pojawiły się doniesienia, że atak armii północnokoreańskiej w Homefront odeprzemy w zaledwie 5 godzin. Twórcy tytułu postanowili skomentować sprawę i bronić swojego dzieła.
David Votypka ze studia Kaos przekonuje, że w pięć godzin przygodę ukończą wyłącznie naprawdę zaawansowani gracze. Taki wynik osiągali bowiem wyjątkowo uzdolnieniu testerzy, którzy sprawdzali grę wielokrotnie. Innym osobom przejście kampanii zajmowało znacznie dłużej – niektórzy potrzebowali na to od 8 do 10 godzin.
Przedstawiciel dewelopera podał mocny argument – długość solowej części Homefronta odpowiada temu, co serwuje konkurencja w seriach z mocno zaakcentowanym trybem multiplayer (Call of Duty, Battlefield). Votypka tłumaczy, że gra studia Kaos nie musi gwarantować kilkudziesięciu godzin rozrywki jak przykładowy Mass Effect, oferujący tylko i wyłącznie rozgrywkę jednoosobową.
W Homefront dołączymy do ruchu oporu, który zmaga się z armią Północnej Korei, okupującą Stany Zjednoczone. Przygoda rozpocznie się w miasteczku Montrose w stanie Kolorado, a zakończy podczas bitwy w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco. Zdaniem producenta, przeprawa jest zróżnicowana i wystarczająco długa, aby opowiedzieć historię w przekonujący sposób.
Votypka ma oczywiście sporo racji i można zrozumieć podejście dewelopera do sprawy. W końcu nikt nie wyłoży pieniędzy na dłuższą kampanię, skoro klasyczny Modern Warfare udowodnił, że do osiągnięcia sukcesu wystarczy kilka soczystych godzin. Pytanie brzmi, czy oprócz nich Homefront zagwarantuje nam wystarczająco wciągający multiplayer.
Wrażenia z fragmentu kampanii gry znajdziecie w tej zapowiedzi. O trybie multiplayer pisaliśmy w styczniu tego roku. Homefront zostanie wydany w Polsce 18 marca przez firmę CD Projekt. Pecetowa wersja produkcji będzie kosztowała 119,90 zł, a edycje na Xboksa 360 i PlayStation 3 - 229,90 zł.