autor: Marek Oramus
Twórcy gry Journey znaleźli nowego inwestora. Koniec zależności od firmy Sony
Studio thatgamecompany pozyskało 5,5 miliona dolarów, co pozwoli im na wydawanie gier na własną rękę, bez konieczności ograniczania się do konsol firmy Sony.
Studio thatgamecompany (w skrócie: TCG) ogłosiło, że udało mu się pozyskać nowego inwestora strategicznego, który wniesie fundusze w wysokości 5,5 miliona dolarów. Dzięki temu twórcy takich tytułów jak Flower czy Journey będą mogli uniezależnić się od firmy Sony i wydawać swoje produkcje na własną rękę.
Do tej pory wszystkie tytuły studia thatgamecompany, czyli flOw, Flower oraz Journey, ukazywały się tylko na platformach sprzętowych japońskiego koncernu. Współpraca między tymi podmiotami przyniosła wiele korzyści dla obu stron. Początkujący twórcy mogli rozwinąć swoje umiejętności oraz dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. Z kolei firma Sony zyskała interesującego partnera, którego tytuły urzekały nietuzinkowym podejściem do elektronicznej rozrywki. Najlepszym dowodem na to jest rekordowa sprzedaż wydanej w marcu tego roku gry Journey w ramach platformy PlayStation Store. Wraz z ukończeniem prac nad tą pozycją studio thatgamecompany wywiązało się z podpisanego kontraktu i dlatego mogło podjąć decyzję o zakończeniu współpracy. Obecnie czekamy na zapowiedź kolejnego projektu.
Pozyskanie środków finansowych w wysokości 5,5 miliona dolarów stało się możliwe dzięki Mitchowi Lasky’emu, jednemu z generalnych partnerów funduszu venture capital Benchmark Capital. W zamian za wniesione pieniądze zostanie on członkiem zarządu spółki. Nie oznacza to bynajmniej, ze twórcy gier trafili z deszczu pod rynnę, gdyż Mitchowi zależy na zachowaniu jak największej niezależności deweloperów. Jego przygoda z produkcjami studia thatgamecompany rozpoczęła się od debiutanckiego flOw i od tamtej pory wiernie śledzi ich kolejne projekty.
Oto jak Mitch Lasky komentuje na swoim blogu podjętą decyzję:
Zamierzeniem inwestycji jest dostarczenie środków studiu TGC, aby mogło pozostać niezależne i realizować kolejne innowacyjne pomysły, bez presji dotyczącej platform czy wydawców. Jestem naprawdę podekscytowany wizją współpracy z Jenovą Chenem i jego zespołem w celu stworzenia ze studia TCG globalnej firmy rozrywkowej.
Wszystko wskazuje więc na to, że już wkrótce znacznie szersza grupa graczy będzie mogła zapoznać się z produkcjami studia thatgamecompany. Więcej szczegółów na temat planów na przyszłość Jenovy i jego współpracowników poznamy w najbliższych tygodniach.