Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 sierpnia 2006, 08:11

Twórcy cyklu SpellForce będą pracować dla Electronic Arts

Koncern Electronic Arts powiększył swoją wielką rodzinę. Po przejęciu firmy Mythic Entertainment w czerwcu bieżącego roku, amerykański potentat zainteresował się studiem Phenomic Game Development, znanym z produkcji cyklu SpellForce.

Koncern Electronic Arts powiększył swoją wielką rodzinę. Po przejęciu firmy Mythic Entertainment w czerwcu bieżącego roku, amerykański potentat zainteresował się studiem Phenomic Game Development, znanym z produkcji cyklu SpellForce.

Twórcy cyklu SpellForce będą pracować dla Electronic Arts - ilustracja #1

Informację o zakusach giganta elektronicznej rozrywki podał niemiecki magazyn Die Welt. W artykule datowanym na dziś możemy przeczytać, że operacja przejęcia została już zakończona (potwierdzili to zresztą przedstawiciele koncernu, którzy goszczą na targach Games Convention w Lipsku). Twórcy gier z serii SpellForce nie zostali przeniesieni z niemieckiego miasta Ingelheim am Rhein, ale od tego momentu studio będzie posługiwać się już nową nazwą – EA Phenomic.

Studio Phenomic Game Development zostało założone w 1997 roku przez Volkera Werticha – pomysłodawcę i głównego twórcę gry The Settlers. Najsłynniejszymi produktami firmy są programy z cyklu SpellForce – ostatnia, druga odsłona zadebiutowała w Polsce zaledwie przed kilkoma dniami. Aktualnie niemieckie studio pracuje nad pierwszym oficjalnym dodatkiem do wspomnianego wyżej programu, ale w planach są już kolejne tytuły. Zgodnie z założeniem koncernu Electronic Arts, nowy oddział skupi się na produkcji strategii czasu rzeczywistego.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej