autor: Michał Kułakowski
Tribes: Ascend tylko na PC
Studio Hi-Rez Studios odpowiadające za produkcje sieciowego FPSa Tribes: Ascend zrezygnowało z planowanej wersji gry na konsole Xbox 360.
Nieczęsto zdarza się by producenci gry przeznaczonej na kilka platform sprzętowych rezygnowali z takiego modelu biznesowego i wybierali tylko jedną z nich. Tak też właśnie postąpiło studio Hi-Rez Studios zajmujące się grą Tribes: Ascend, wstrzymując prace nad planowaną wcześniej wersją tytułu na Xboksa 360.
Jak stwierdzili przedstawiciele dewelopera, firma chce w całości poświęcić się pecetowej odsłonie gry. Aczkolwiek producenci nie przekreślają jeszcze w całości xboksowego Tribes ani nie wykluczają ewentualnej wersji na PlayStation 3, ale ewentualne informacje na ich temat pojawią się najwcześniej w przyszłym roku.
Przypomnijmy, że Tribes: Ascend ma być darmowym FPS-em opartym na mikropłatnościach, w którym przychód będą generować gracze korzystający z wbudowanego w grę sklepu, płacąc za broń, skórki postaci oraz wiele innych udogodnień i gadżetów. Chociaż Hi-Rez nie przyznaje tego wprost, to właśnie sposób płatności jest zapewne główną przyczyną opóźnienia premiery gry na konsoli Microsfotu. Gigant z Redmond już od dawna sprzeciwia się obecności gier F2P na Xbox Live, ponieważ ich dystrybucja wiążę się z dużymi kosztami, a większa część zysków z takich tytułów trafia tylko do ich producentów. Kilka miesięcy temu na portalu IGN pojawiły się plotki świadczące o tym, że firma może zmienić swoją politykę wobec tego typu gier, ale ponoć nastąpić to ma dopiero w 2012 roku, czyli już po premierze Tribes, która ma nastąpić za kilka miesięcy.