autor: Grzegorz Ferenc
Total War: Rome II – wymagania sprzętowe jak w Total War: Shogun 2
Szef zespołu tworzącego najnowszy tytuł studia Creative Assembly poinformował, że twórcy dokładają wszelkich starań, aby w Total War: Rome II mogli zagrać posiadacze jak największej liczby komputerów. Tytuł ukaże się pod koniec 2013 roku w wersji na PC.
James Russell, szef zespołu tworzącego strategię Total War: Rome II, stwierdził w rozmowie z serwisem Video Gamer, że celem twórców jest „niezmienianie minimalnych wymagań sprzętowych gry w stosunku do Total War: SHOGUN 2”.
Creative Assembly pragnie tym samym uczynić nadchodzący tytuł dostępnym dla posiadaczy jak największej liczby komputerów. Jednocześnie Russell dodał:
Zamierzamy wykorzystać wszystkie możliwości sprzętowe oraz moc najsilniejszych konfiguracji, jakie istnieją dzisiaj i jakie pojawią się za rok. Zarazem zdajemy sobie sprawę, że ludzie grają na przeróżnych komputerach, coraz częściej także na laptopach, w związku z czym chcemy, aby w Total War: Rome II mogły zagrać osoby nie dysponujące najlepszym sprzętem.
Jednocześnie warto zaznaczyć, że celem twórców jest nie tylko optymalizacja, ale także stworzenie najlepiej wyglądającej gry z serii. W rozmowie z serwisem Video Gamer Russell przyznał, że zaprezentowane dziennikarzom demo Total War: Rome II działało na „bardzo potężnym sprzęcie”, a nowy silnik gry zawiera wiele nowych elementów, m.in. ulepszone systemy świateł, cząstek oraz przetwarzania dźwięku. „Gra będzie wyglądać o wiele lepiej niż w chwili obecnej”, podkreślił.
Pokazany przedstawicielom prasy fragment oblężenia Kartaginy zawierał takie smaczki graficzne jak np. graffiti na murach miasta, animacje twarzy poszczególnych żołnierzy, dynamiczną kamerę umożliwiającą duże zbliżenia, olbrzymie przestrzenie (z opcją mapy taktycznej obejmującej całe pole bitwy, na wzór gry Wargame: Zimna Wojna) oraz rozbudowany silnik fizyczny.
Zapowiedziany wczoraj Total War: Rome II przeniesie użytkowników PC do czasów Cycerona, Cezara, Seneki i Hadriana pod koniec 2013 roku.