autor: Aleksander Kaczmarek
Torchlight II w cenie „jedynki”
Twórcy gry Torchlight II ujawnili jej startową cenę na rynku amerykańskim. Nabywcom sequela przyjdzie zapłacić 19,99 dolara, czyli dokładnie tyle samo, co za "jedynkę". Według zapewnień przedstawicieli studia Runic Games, to najlepszy stosunek jakości do ceny.
Podczas trwających w Seattle targów Penny Arcade Expo 2011 firma Runic Games ujawniła premierową cenę gry Torchlight II. Na rynku amerykańskim sequel znakomitego action-RPG oferowany będzie za niespełna 20 dolarów. Przy okazji deweloperzy zapowiedzieli także kolejną klasę postaci – władającą magią Embermage.
Kilka tygodni temu informowaliśmy, że sprzedaż gry Torchlight (w wersjach na komputery PC i Mac oraz konsolę Xbox 360) przekroczyła milion egzemplarzy. Ekipa studia Runic Games liczy, że z równie dużym zainteresowaniem ze strony graczy spotka się kontynuacja. Kluczem do sukcesu jest nie tylko jakość finalnego produktu, nad którym prace trwają od ponad roku, ale także kusząco niska cena.
- Naszym celem zawsze było zapewnić wyjątkową wartość w stosunku do ceny – podkreśla Max Schaefer, dyrektor zarządzający Runic Games. - Wszyscy, którzy zechcą zagrać w Torchlight II, będą mogli sobie na to pozwolić, grając ze znajomym online lub za pośrednictwem sieci LAN, albo samemu w trybie offline, bez dodatkowych opłat.
Cenę gry na rynku amerykańskim ustalono na poziomie 19,99 dolara, czyli dokładnie tyle, ile w dniu premiery żądano za pierwszą odsłonę cyklu. Nie wiadomo jeszcze ile Torchlight II kosztować będzie w Polsce. Przypomnijmy więc tylko, że pierwsza część gry, dystrybuowana w naszym kraju przez firmę FonoGAME, oferowana była za blisko 70 zł. Sequel ukaże się jednak staraniem Cenega Poland.
Niestety, wciąż nie znamy dokładnej daty premiery gry. Twórcy Torchlight II zapewniają jedynie, że będzie to druga połowa bieżącego roku. Na oficjalnej stronie internetowej ujawniono za to kolejną po Inżynierze (Engineer), Łowcy (Outlander) i Berserkerze grywalną klasę postaci. Embermage będzie posługiwać się magią żywiołów, ale także biegle manipulować czasem i przestrzenią.