Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 września 2012, 06:47

autor: Adrian Werner

Tony Hawk's Pro Skater HD - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Tony Hawk's Pro Skater HD na notebooku ASUS R500V.

Tony Hawk's Pro Skater HD to pierwsza od wielu lat dobra gra o tematyce deskorolkowej, jaka wyszła na PC. Mieliśmy więc nadzieję, że dobrze sprawdzi się również na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  2.4 GHz Dual Core
   Pamięć RAM: 2 GB 
  Karta grafiki:  GeForce 8600 GTS 256 MB

Jak widać wymagania są standardowe i nikogo raczej nie zaszokują. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.  

Niestety, autorzy nie wysilili się zbytnio jeśli chodzi o konwersję pecetową. Brakuje nawet tak podstawowych opcji jak możliwość zmiany rozdzielczości. Z pomocą ponownie przyszli jednak fani, którzy opracowali specjalny program uruchomiający grę, za pomocą którego można pozmieniać część ustawień. Program możecie pobrać z linka poniżej:

Pobierz program konfiguracyjny do Tony Hawk's Pro Skater HD

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień niskich w rozdzielczości 1366 x 768. Uzyskane wyniki okazały się bardzo dobre. Gra przez cały czas pozostawała pomiędzy 61 a 62 klatkami na sekundę, czyli trzymała maksymalny poziom, na jaki pozwala silnik.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Zachęcony doskonałymi wynikami na ustawieniach niskich postanowiłem wypróbować wysokie. Rezultat był wyśmienity. Silnikowi prawie przez cały czas udawało się utrzymać ponad 50 klatek na sekundę, a najniższa zanotowana wartość wyniosła 49 FPS-ów. Gra była więc w pełni płynna.

Podsumowanie

Jak już wspomniałem na początku testu Tony Hawk's Pro Skater HD to pierwsza od wielu lat dobra gra deskorolkowa, jaka wyszła na pecety. Dlatego tak ważne było, aby okazała się być dobrze zoptymalizowaną produkcją. Komputerowi miłośnicy tej tematyki mogą odetchnąć z ulgą – najnowszy Tony Hawk radzi sobie świetnie również na słabszych sprzętach, oferując wysoką płynność i jednocześnie całkiem atrakcyjną oprawę graficzną.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej