autor: Marcin Cisowski
Todd Hartwig na temat wersji PC „Demon Stone”.
W wywiadzie dla GameSpy’a Todd Hartwig, producent gry Demon Stone wypowiedział się na temat zmian i różnic występujących w wersji PC. Zostały rozwiane wątpliwości, a przede wszystkim obawy na temat sterowania w stosunku do wersji konsolowych.
W wywiadzie dla GameSpy’a Todd Hartwig, producent gry Demon Stone wypowiedział się na temat zmian i różnic występujących w wersji PC.
Zostały rozwiane wątpliwości, a przede wszystkim obawy na temat sterowania w stosunku do wersji konsolowych. Hartwing uspokoił graczy informując, że aby zagrać w Demon Stone na PC wystarczy klawiatura i mysz, które odpowiedzialne są za poruszanie się postaci, a rozmieszczenie przycisków będzie bliźniacze z powszechnie przyjętym schematem sterowania w grach akcji i shooterach. Oczywiście będzie ponadto istniała możliwość obsługi gry za pomocą gamepada lub joysticka.
Kolejna kwestia poruszona w wywiadzie to tryb multiplayer, bez którego trudno sobie wyobrazić obecne tytuły RPG. Autorzy nie przewidzieli implementacji trybu wieloosobowego w jakiejkolwiek postaci. Z założenia gra na wszystkich platformach jest ukierunkowana na tryb single-player, określany przez twórców jako „filmowe przeżycie”. Ponadto w Demon Stone podczas walki zastosowany będzie nowatorski mechanizm nazwany „switch-on-the-fly”, polegający na wzajemnej współpracy między kontrolowanymi postaciami. Zdaniem autorów gry wprowadzenie trybu multiplayer obniżyłoby kluczową wartość wspomnianej wyżej innowacji. Todd Hartwig stwierdził jednak, że rozważona zostanie możliwość wprowadzenia zabawy wieloosobowej w przyszłych produkcjach i ewentualnych kontynuacjach.
Na zakończenie tego wątku producent poinformował, że nie są przewidziane żadne dodatkowe innowacje i usprawnienia w stosunku do wersji konsolowych uspakajając jednocześnie, że wersja PC będzie dokładnie taka sama jak wersje na PS2 i Xbox’a.
Demon Stone to klasyczny hack’n’slash wyprodukowany przez Softstorm Studios (twórcy konsolowego hitu Lord of the Rings: The Two Towers), osadzony w legendarnym świecie Forgotten Realms. Interesującym będzie możliwość poprowadzenia trzech diametralnie różnych od siebie postaci jednocześnie, płynnego przełączania się między nimi, a co za tym idzie, wzajemnej współpracy w walce.