Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 sierpnia 2007, 10:49

autor: Rafał Skierski

To nonsens, że na PS3 trudniej tworzy się gry – mówi developer GRAW

Zespół odpowiedzialny za Ghost Recon Advanced Warfighter, czyli jedną z najbardziej dochodowych marek Ubisoftu, w wywiadzie dla GameIndustry.biz twierdzi, że tworzenie gier na PlayStation 3 nie jest trudniejsze niż na Xboxa 360. Kolejny raz spekulowano o tym, kiedy premiera GRAW2 w wersji na next-gena Sony była kilkukrotnie przekładana.

Zespół odpowiedzialny za Ghost Recon Advanced Warfighter, czyli jedną z najbardziej dochodowych marek Ubisoftu, w wywiadzie dla GameIndustry.biz twierdzi, że tworzenie gier na PlayStation 3 nie jest trudniejsze niż na Xboxa 360. Kolejny raz spekulowano o tym, kiedy premiera GRAW2 w wersji na next-gena Sony była kilkukrotnie przekładana.

Mimo wypowiedzi analityków, którzy sądzą, iż wiele opóźnień jest spowodowanych trudnościami w programowaniu na PS3, Yann Le Tensorer (współzałożyciel Tiwak Studio i jeden z twórców silnika Yeti, napędzającego GRAW oraz nadchodzącego Beowulf) ma odmienne zdanie. „Nie powinno się mówić, że trudniej jest tworzyć na PlayStarion 3 – trzeba się jej po prostu nauczyć.”

„Nie jest trudniej pisać gry na PS3 (w porównaniu do 360-tki), to po prostu różne konsole. Developerzy mogą twierdzić, że konsola Sony jest trudniejsza w programowaniu, ponieważ potrzeba czasu, by zrozumieć tę nową technologię. To przecież dopiero początek „życia” tej platformy.”

Le Tensorer zauważa, że podobnie było w przypadku PlayStation 2, kiedy to dopiero ostatnie produkcje wyciskały wszystko z tej konsoli. „Jeśli weźmiemy za przykład PS2, to gdy ukazał się na nią God of War, wszyscy stwierdzili, że wygląda powalająco. Nie wyszedł on jednak wcześniej, tylko na koniec życia PlayStation 2, kiedy to developerzy nauczyli się wykorzystywać możliwości tej maszynki w pełni. [...] Nasz zespół jest bardziej niż zadowolony z PlayStation 3.”