Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2013, 11:30

autor: Adrian Werner

Tiny Thief - skradanka 2D zostanie wydana przez twórców Angry Birds

Twórcy serii Angry Birds, czyli ludzie ze studia Rovio, chcą rozszerzyć swoją działalność na wydawanie gier innych zespołów. Jednym z pierwszych projektów tego typu będzie dwuwymiarowa skradanka Tiny Thief, zmierzająca na pecety i urządzenia mobilne.

Studio Rovio znane jest głównie z wyprodukowania serii Angry Birds. Firma chce teraz rozszerzyć swoją działalność na wydawanie gier innych zespołów. Jednym z pierwszych projektów tego typu będzie Tiny Thief, czyli dwuwymiarowa skradanka, w której wcielimy się w średniowiecznego złodzieja.

  1. Tiny Thief – oficjalna strona gry

Za produkcję Tiny Thief odpowiada hiszpańskie studio 5 Ants. Gra powstaje z myślą o pecetach (Windows i OSX) oraz urządzeniach mobilnych (iOS i Android). Premiera ma nastąpić w najbliższych miesiącach. Studio Rovio podkreśla, że wydawać będzie jedynie niewielką liczbę wysokiej jakości projektów, a debiut każdego z nich ma być dużym wydarzeniem.

Głównym bohaterem Tiny Thief będzie młody złodziej próbujący zarobić na życie w średniowiecznym miastach i wioskach. W tym celu musi kraść kosztowności i jednocześnie unikać wykrycia. Kierujący nim gracze będą mogli m.in. chować się w skrzyniach oraz szafach, wspinać się na maszty, chodzić po linach oraz skakać po żyrandolach. Wykorzystywanie wszystkich możliwości, jakie zapewniają poziomy ma być kluczem do przetrwania, gdyż złodziej będzie całkowicie bezbronny i nawet jeden strażnik bez problemu pozbawi go życia.

Tiny Thief duży nacisk położy na zagadki przypominające łamigłówki z gier przygodowych. Na mapach znajdziemy dziesiątki interaktywnych obiektów i będziemy musieli wykombinować, w jaki sposób je efektywnie wykorzystać. Przykładowo, aktywacja zegara z kukułką sprawi, że gospodarz domu popędzi go uciszyć, co da nam kilka chwil na splądrowanie jego sypialni.

Kampania w Tiny Thief podzielona zostanie na pięć rozdziałów, z których każdy rozgrywać się ma w innej lokacji. W sumie w grze znajdziemy dwadzieścia pięć poziomów. Autorzy obiecują, że wszystkie je da się ukończyć na kilka sposobów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej