TikTok sięgnie po gry, niektóre ogramy podczas transmisji na żywo
Aplikacja TikTok może zaoferować wkrótce możliwość grania w gry. Firma ByteDance prowadzi testy na prostych produkcjach, ale jej plany wydają się być znacznie bardziej ambitne.
Jak wynika z raportu finansowego firmy Take-Two, gry są największą branżą rozrywkową na świecie, a jej filarem są produkcje mobilne. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorstwa wiodące w innych dziedzinach chcą wykroić sobie kawałek gamingowego tortu. Wszystko wskazuje na to, że do grona zainteresowanych chce dołączyć TikTok – należący do ByteDance serwis, bazujący na bardzo krótkich materiałach wideo.
Jak donosi Reuters, włodarze owego przedsiębiorstwa rozpoczęli w Wietnamie (Azja) beta-testy narzędzia dedykowanego grom. Jego podstawą ma być język programowania HTML5, a zastosowaniem – umożliwienie użytkownikom grania zarówno mobilnie (na telefonie czy tablecie), jak i z poziomu komputera.
Warto tu zaznaczyć, że użytkownicy aplikacji Douyin – czyli dostępnej w Chinach wersji TikToka – mogą grać w aplikacji od 2019 roku.
Jakie gry na TikToku?
W jakie produkcje zagramy? Raczej proste, pozbawione wszelkich kontrowersyjnych elementów, tj. hazardu, przemocy czy treści seksualnych – za to pełne reklam, pozwalających generować jeszcze większe przychody z aplikacji (którymi ta ma się dzielić z twórcami). Ponadto głównie od firmy ByteDance – przynajmniej na początku (mówi się jednak również o produkcjach Zyngi). Jej plany mają bowiem być ambitne, choć źródła serwisu Reuters nie precyzują ich skali, w tym tego, czy granie za pośrednictwem TikToka będzie możliwe poza Azją.
Jak podaje serwis The Verge, część oferowanych na TikToku gier ma umożliwić streamerom zwiększenie interaktywności prowadzonych transmisji, m.in. poprzez udostępnianie widzom miniaplikacji czy rozdawanie (za oglądanie) wirtualnej waluty, którą będą mogli wydać w powiązanym z daną grą sklepie.
Na razie (chyba) tylko w Azji
Dlaczego testy prowadzone są akurat w Wietnamie? Chodzi głównie o strukturę wiekową populacji tego kraju – średnia wieku wynosi poniżej 35 lat, a młodzi spędzają dużo czasu na korzystaniu z Internetu. Wprowadzenie gier do TikToka ma sprawić, że będą oni korzystali z tej aplikacji częściej i dłużej. Źródła Reuters podają, iż może to być tylko początek szeroko zakrojonych działań firmy ByteDance, która w trzecim kwartale 2022 roku zamierza wprowadzić podobną funkcjonalność w innych krajach Azji Południowo-Wschodniej.
Gry – wszędzie gry
Na koniec trzeba zaznaczyć, że działania podejmowane przez włodarzy TikToka nie są niczym nowym w branży. Facebook (obecnie Meta) zwrócił uwagę na gry dawno temu – któż nie założył kiedyś konta, by zagrać w FarmVille? – a jakiś czas temu zaoferował również możliwość zabawy w chmurze. Gamingiem zainteresował się również Netflix – wciąż jest on relatywnie nowym zawodnikiem w branży, ale plany ma ambitne, nawet bardziej ambitne niż TikTok.