Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2019, 09:34

autor: Adrian Werner

THQ Nordic zapewnia, że wciąż trwają prace nad Dead Island 2

Firma THQ Nordic poinformowała, że nadal trwają prace nad Dead Island 2, czyli kontynuacją popularnej gry akcji z zombie stworzonej przez Techland.

Wciąż są szanse na Dead Island 2. - THQ Nordic zapewnia, że wciąż trwają prace nad Dead Island 2 - wiadomość - 2019-05-23
Wciąż są szanse na Dead Island 2.

Większość fanów serii Dead Island już dawno straciła nadzieję, że kiedykolwiek ukaże się kontynuacja. Okazuje się jednak, że projekt nie został porzucony. Podczas konferencji omawiającej wyniki finansowe firmy THQ Nordic ogłoszono, że prace nad Dead Island 2 trwają. Nie podano żadnych konkretów, ale zasugerowano, że nie będziemy musieli na nie długo czekać.

Przypomnijmy, że Dead Island 2 zostało zapowiedziane w 2014 roku. Za grę odpowiadało znane ze Spec Ops: The Line studio Yager Development, a premiera planowana była na 2015 r. Cykl produkcyjny okazał się jednak bardzo wyboisty. Projekt zaliczył kilka opóźnień, a ostatecznie zdecydowano się zerwać współpracę ze wspomnianym deweloperem. Tytuł po pewnym czasie przejął zespół Sumo Digital. Co pewien czas pojawiały się informacje, że prace trwają, ale poza tym o grze było cicho.

Marka należała do Deep Silver, ale wydawca ten został w ubiegłym roku przejęty przez THQ Nordic. Podczas wczorajszej konferencji nowy właściciel po raz pierwszy wypowiedział się na temat Dead Island 2. Mamy nadzieję, że w trakcie tegorocznego E3 dowiemy się czegoś więcej na temat projektu.

Warto wspomnieć, że w grudniu ubiegłego roku pojawiły się plotki o kolejnej zmianie dewelopera. Według nich projekt został przekazany studiu Dambuster, znanemu z Homefront: The Revolution. Produkcja Dead Island 2 w Yager Developments i Sumo Digital nie przebiegała gładko, więc możliwe, że THQ Nordic po przejęciu Deep Silver postanowiło przekazać tytuł innemu zespołowi. Jeśli nowym deweloperem faktycznie jest Dambuster, to projekt najpewniej powstaje na bazie silnika CryEngine, gdyż zespół składa się z byłych pracowników Cryteka. To właśnie na tej technologii zbudowano Homefront: The Revolution, a otwarta struktura tej gry była podobna do tego, co oferowało Dead Island.

  1. Oficjalna strona THQ Nordic

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej