Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Advanced Micro Devices, Inc. Press Release 5 listopada 2013, 09:38

Thief, Star Citizen i silnik graficzny Nitrous z obsługą technologii AMD Mantle

Nowi deweloperzy dołączają do współpracy z firmą AMD, aby wykorzystując możliwości niskopoziomowego API zoptymalizowanego dla kart graficznych i procesorów APU firmy AMD, zwiększyć wydajność i uprościć proces tworzenia gier.

Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.

Firma AMD (NYSE: AMD) ogłosiła dziś podjęcie współpracy z trzema deweloperami gier komputerowych w ramach wprowadzenia technologii Mantle, będącej entuzjastycznie przyjętym, przełomowym API do tworzenia gier. Studia Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal™, które jest częścią grupy Square Enix®, oraz Oxide Games to najnowsi spośród deweloperów dołączających do współpracy z firmą AMD w celu optymalizacji sposobu tworzenia gier. Optymalizacja ta jest zorientowana na wydobycie maksymalnej wydajności z nowoczesnej architektury kart graficznych, która obejmuje komputery stacjonarne, notebooki i produkty konsumenckie takie jak tablety.

Thief, Star Citizen i silnik graficzny Nitrous z obsługą technologii AMD Mantle - ilustracja #1

„Firma AMD jest dumna z odgrywania fundamentalnej roli w przekształcaniu środowiska tworzenia gier komputerowych za sprawą Mantle,” powiedział Ritche Corpus, director w ISV gaming and alliances w firmie AMD. „Dzięki wsparciu i bliskie współpracy pomiędzy AMD i wiodącymi w branży deweloperami gier takimi jak Cloud Imperium, Eidos-Montréal i Oxide, technologia Mantle pozwala na najlepszą optymalizację w niezwykle wyczekiwanych tytułach gier zapewniając graczom niezrównane doznania.”

Cloud Imperium Games rozwija obecnie długo oczekiwaną kosmiczną symulację „Star Citizen” stworzoną na bazie finansowania społecznościowego przez legendarnego twórcę Chrisa Robertsa.

„Technologia AMD Mantle pozwoli nam wydobyć jeszcze więcej wydajności z kart graficznych AMD Radeon niż może jakiekolwiek inne API,” powiedział Chris Roberts, CEO w Cloud Imperium Games. „Technologia Mantle jest niezwykle ważna dla gry takiej jak Star Citizen, która będzie potrzebować dużo mocy obliczeniowej karty graficznej. Dzięki Mantle nasz zespół może spędzić więcej czasu dopracowując naszą znakomitą wizję artystyczną i mniej martwić się czy współczesny sprzęt dla graczy będzie gotowy, by ją zapewnić.”

Eidos-Montréal stoi za nadchodzącą, przygodową grą akcji „THIEF™”, w której rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby. Jej premiera została zaplanowana na luty 2014 roku. Eidos-Montréal stworzył również grę „DEUS EX: HUMAN REVOLUTION®” – tytuł z programu AMD Gaming Evolved.

„Technologia Mantle pozwala Ci wykorzystać karty graficzne AMD Radeon dokładnie w ten sposób, w jaki zostały zaprojektowane do użycia, dając wiele nowych możliwości i zwiększając wydajność procesora i karty graficznej,” powiedział David Anfossi, studio head w Eidos-Montréal. „Choćby właśnie dlatego Mantle jest jedną z najważniejszych zmian w dziedzinie kart graficznych na przestrzeni wielu lat.”

Założone przez branżowych weteranów Oxide Games projektują silnik dla architektury 64-bitowych wielordzeniowych procesorów.

„Technologia Mantle firmy AMD pozwala nam wydobyć ze sprzętu znacznie więcej niż jakiekolwiek inne rozwiązanie, jakie jest dostępne,” powiedział Dan Baker, co-founder Oxide Games. „Dodając obsługę Mantle do naszego wieloplatformowego, 64-bitowego silnika Nitrous otrzymujemy znaczący zysk w wydajności na sprzęcie, który wspiera tę technologię i to bez zbyt dużych nakładów pracy.”

Cloud Imperium Games, Eidos-Montreal, a także Oxide Games dołączą do AMD, a także DICE by mówić na temat konstrukcji i wdrażania technologii Mantle na konferencji APU13, między 11 a 14 listopada w San Jose w Kalifornii. Co więcej, Oxide Games podczas konferencji przeprowadzi także przedpremierowy pokaz technologii Mantle.

Dla zainteresowanych bezpłatny dostęp do wszystkich sesji plenarnych konferencji APU13 jest dostępny po zarejestrowaniu się za pośrednictwem strony internetowej. Liczba miejsc jest ograniczona, a o ich przyznaniu decyduje kolejność zgłoszeń. W czasie spotkań wypowiadać się będą: dr Lisa Su, senior vice president i general manager, Global Business Units, AMD; Johan Andersson, technical direktor w firmie DICE, Dominic Mallinson, vice president, research i development firmy Sony oraz Mark Papermaster, chief technology officer w AMD.