The Witness ukazane na 10-minutowym zapisie rozgrywki
W sieci pojawił się zapis rozgrywki z The Witness, gry logiczno-przygodowej od studia Number None z Jonathanem Blowem, twórcą Braid, na czele. Materiał trwa nieco ponad 10-minut i jest opatrzony komentarzem dewelopera. Można na nim zobaczyć łamigłówki z początkowego fragmentu zabawy.
Blisko rok temu udostępniono pierwszy (i jak dotąd jedyny) oficjalny zwiastun z gry The Witness, na którym można było zobaczyć fragmenty rozgrywki. Od tamtej chwili sporo wody w Wiśle upłynęło i chociaż w międzyczasie otrzymywaliśmy różne materiały (jak na przykład screenshoty), można było zacząć życzyć sobie nieco bardziej obfitych i konkretnych materiałów. Na szczęście w sieci właśnie pojawił się pokaźny, bo trwający 10 minut z haczykiem, zapis rozgrywki z tej pierwszoosobowej gry logiczno-przygodowej od Jonathana Blowa (twórcy Braid) i jego studia Number None. Co ciekawe, materiał powstał dość dawno temu, bo na krótko przed premierą konsoli PlayStation 4 – przy okazji imprezy dla twórców gier niezależnych, jaka miała miejsce w Nowym Jorku 10 listopada. Gameplay został wczoraj udostępniony za zgodą dewelopera przez użytkownika YouTube’a występującego pod ksywką NukemDukem.
- Twórcy: studio Number None (Jonathan Blow)
- Gatunek: gra przygodowo-logiczna FPP
- Realia: otwarta do eksploracji i wypełniona zagadkami tajemnicza wyspa
- Platformy sprzętowe: PS4, PC, iOS, X360, PS3 (wymienione według priorytetowości)
- Termin wydania: połowa 2014 (dotyczy wersji na PS4 i ewentualnie PC)
Filmowi, przygotowanemu w oparciu o wersję na konsolę PlayStation 4, towarzyszy komentarz z objaśnieniami ze strony Jona Blowa. Materiał pokazuje początkowy fragment przygody, w którym nieświadomy niczego bohater wychodzi z tunelu wiodącego na opuszczoną wyspę - miejsce akcji gry. Deweloper zwiedza początkowe lokacje, rozwiązując zagadki podstawowego typu, polegające na wytyczaniu na panelu ścieżki między dwoma punktami. Szybko pojawiają się wariacje tego rodzaju łamigłówki, w których nie wystarczy znaleźć wyjście z labiryntu, ale dodatkowo trzeba spełnić określone warunki (na przykład wytyczyć ścieżkę, która przejdzie przez wszystkie czarne punkciki na planszy). Twórca zwraca uwagę, że w The Witness nie zbieramy żadnych przedmiotów, które stanowiłyby podpowiedź w rozwiązywaniu zagadek (jako że nie ma tutaj w ogóle okna ekwipunku, tak jak i wielu innych klasycznych elementów interfejsu), a wskazówkami są elementy otoczenia.
Przy okazji prezentacji Jonathan Blow raz jeszcze wspomniał o czasie potrzebnym na ukończenie gry, mówiąc, że trzeba będzie poświęcić w tym celu 20 do 30 godzin, w zależności od wprawy gracza w rozwiązywaniu zagadek. Istnieje jednak możliwość, że czas potrzebny na przejście The Witness wydłuży się, jako że gra wciąż jest uzupełniana o dodatkową zawartość. Warto też wspomnieć, że deweloper chce uzyskać dla swojej produkcji wsparcie dla okularów Oculus Rift i Steam Controllera.
Premiera omawianej produkcji nastąpi w okolicach połowy bieżącego roku. Główna platforma sprzętowa, z myślą o której powstaje najnowsze dzieło studia Number None, to PlayStation 4. Wersja na komputery osobiste powinna ukazać się w tym samym czasie, lecz nie jest to całkowicie pewne. Wkrótce po wspomnianych dwóch wydaniach wypuszczona zostanie edycja na urządzenia mobilne z systemem iOS, a na koniec gry doczekają się posiadacze sprzętu siódmej generacji (Xboksa 360 i PlayStation 3).