autor: Marek Oramus
The Secret World - nowe informacje na temat rozgrywki
Studio Funcom ujawniło nowe szczegóły na temat rozwoju postaci oraz planów związanych z ich najnowszą produkcją z gatunku MMO, The Secret World.
W ostatnim czasie przygasło trochę zainteresowanie jednym z najciekawszych projektów z gatunku gier MMO, The Secret World. Ragnar Tornquist, dyrektor kreatywny firmy Funcom, w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamespot, postanowił wyjaśnić jak będą prezentować się w praktyce najbardziej oryginalne elementy rozgrywki.
W przeciwieństwie do poprzedniego tytułu tego studia, Age of Conan, a także ogromnej większości tytułów z tego gatunku, w przypadku The Secret World nie uświadczymy standardowego nabijania poziomów doświadczenia. O tym dość kontrowersyjnym rozwiązaniu pisaliśmy już tutaj. Według zapowiedzi Tornquista bohaterowie w toku rozgrywki będą gromadzić punkty, które następnie wymienią na specjalne moce. W chwili premiery powinno ich być ponad 500. Niezbędne doświadczenie zdobędziemy w standardowy sposób: wykonując misje, walcząc w trybie PVP, wytwarzając przedmioty czy pokonując potwory. Umiejętności najczęściej będą odnosić się do poszczególnych typów broni, a gracz wykorzysta jednocześnie po siedem aktywnych i pasywnych mocy. Misje mają być urozmaicone, wymagać współpracy między członkami drużyny i angażować nawet po wyjściu z gry.
Dużą rolę odegra posiadane uzbrojenie. To właśnie umiejętne połączenie broni z posiadanymi umiejętnościami będzie decydować o sukcesie. W grze wystąpią magiczne przedmioty, w tym między innymi wszczepy zwane czakrami. Natomiast ubrania będą pełnić rolę czysto prestiżową. Wśród strojów znajdziemy np. sowiecki mundur.
Sama rozgrywka ma być znacznie mniej liniowa niż w dotychczasowych tytułach MMO. Z powodu braku ograniczeń związanych z poziomem postaci, już na początku będziemy mogli przykładowo przemieszczać się między Londynem a Egiptem. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem napotkania niebezpiecznych wrogów w trakcie podróży.
Pewne wątpliwości wzbudza połączenie bardzo różnorodnych mitologii w jednym uniwersum. Wampiry, wilkołaki, egipskie bóstwa, azjatyckie wierzenia, lovecraftowskie koszmary… To naprawdę wybuchowa mieszanka. Tornquist zdaje sobie z tego sprawę i dlatego dużą wagę przywiązuje do dokładnej selekcji wprowadzonych elementów. Zapewnia jednak, że wraz z kolejnymi aktualizacjami zamierzają rozszerzać mitologię świata gry.
Funcom rozważa wprowadzenie opcji społecznościowych powiązanych z popularnymi serwisami internetowymi. Obecnie studio skupia się na tym, żeby finalny produkt nie okazał się tak niedopracowany pod względem technicznym jak Age of Conan. W związku z tym planowane są rozbudowane beta testy sprawdzające wytrzymałość serwerów.
W wywiadzie znajdziecie również informacje na temat ścieżki dźwiękowej oraz rodzajów przeciwników, których gracze napotkają na swojej drodze.