Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 marca 2003, 10:17

The Saga of Ryzom - nowa generacja MMO?

Już jakiś czas temu firma Wanadoo Edition zachwycona europejskim sukcesem gry Dark Age of Camelot zdecydowała się stworzyć wraz z zespołem Nevrax nową, własną grę sieciową, zatytułowaną „Saga of Ryzom”. Do niedawna nie ujawniano żadnych szczegółów dotyczących tej produkcji, jednakże w najnowszym newsletterze i na uaktualnionej stronie gry zaprezentowano ogromną ilość informacji, które postaram się wam przedstawić...

Już jakiś czas temu firma Wanadoo Edition zachwycona europejskim sukcesem gry Dark Age of Camelot zdecydowała się stworzyć wraz z zespołem Nevrax nową, własną grę sieciową, zatytułowaną „Saga of Ryzom”. Do niedawna nie ujawniano żadnych szczegółów dotyczących tej produkcji, jednakże w najnowszym newsletterze i na uaktualnionej stronie gry zaprezentowano ogromną ilość informacji, które postaram się wam przedstawić...

Saga of Ryzom to klasyczny MMOcRPG, charakteryzujący się rzadkiej urody grafiką 3D i oczywiście unikalnym światem, wręcz stworzonym dla tysięcy graczy lubujących się w magii, walkach, rozwijaniu własnej postaci i wszystkich innych elementach, jakie zawiera dobra gra z tego gatunku (należy zaznaczyć, iż jest to nowy świat, nie stworzony w oparciu o już istniejące).

The Saga of Ryzom - nowa generacja MMO? - ilustracja #1

 

Jednakże twórcy planują zawrzeć w tej produkcji (na razie gra znajduje się w fazie „alfa”) kilka niezwykle interesujących/innowacyjnych cech jak choćby starzenie się postaci podczas gry, wpływające na jej możliwości (dzieci, dorośli i starcy) oraz możliwość płodzenia dzieci, które dziedziczą sławę i nazwisko po swych rodzicach. Ciekawą sprawą są też sezonowe zmiany pogody, tj. zima, pora deszczowa, itp. oraz podłoże polityczno-wojenne gry. Mamy bowiem cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 80 plemion NPC-tów i wszystkie one próbują wywalczyć sobie dominację.

Poniżej główne cechy gry:

  • Cztery cywilizacje, co przekłada się na cztery grywalne rasy: Trykers, Zorais, Fyros, Matis.
  • Świat gry złożony z 40 różnorodnych regionów, 11 krajów i 5 odmiennych ekosystemów.
  • Możliwość zakładania gildii. Członkowie gildii mogą rozwijać specjalne umiejętności i specjalizacje. Gildie mogą wypowiadać wojny, zdobywać i kontrolować określone tereny, budować fortyfikacje, itp.
  • 80 plemion kontrolowanych przez komputer (NPC-ty) - w tym 40 głównych, z którymi muszą się zmierzyć cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 40 mniejszych, które nie odgrywają głównej roli w grze (urozmaicającą świat Ryzom). Plemiona podobnie jak gildie graczy, mogą zdobywać teren i obudować fortyfikacje, przy czym nie mogą zostać całkowicie unicestwione.
  • Złożony system polityczny obejmujący swym zakresem relacje pomiędzy poszczególnymi plemionami, cywilizacjami oraz gildiami działającymi pod sztandarem tychże cywilizacji.
  • Trzy typy progresji: indywidualna, w obrębie gildii oraz w obrębie cywilizacji.
  • 1200 obiektów dostępnych w chwili startu gry – kolejne dodawane będą stopniowo wraz z jej rozwojem.
  • 80 profesji, w tym 32 podstawowe (po 8 na nację), 32 specjalistyczne (po 8 na nację) oraz 16 profesji kulturalnych.
  • System rozwoju postaci oparty na skillach, cztery rodzaje skilli: Master skills, Profession skills, Generic skills oraz Cultural skills.
  • 16 możliwych dróg rozwoju, tzw. „karier”.
  • Ponad 120 gatunków fauny, ponad 70 gatunków flory, ponad 1000 różnych typów kreatur i monstrów.
  • Możliwość wykonywania różnych przedmiotów i broni, naprawiania uszkodzonych rzeczy, itp.
  • Setki misji/questów do wykonania.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej