autor: Michał Orlikowski
The Order: 1886 – nowe szczegóły na temat gry
Amerykański magazyn Game Informer dotarł do nowych informacji na temat The Order: 1886. Osadzona w steampunkowym Londynie gra ma zaoferować zachwycającą grafikę, nieszablonowe mechanizmy rozgrywki i iście filmową historię.
Choć premiera The Order: 1886 ma nastąpić najwcześniej w przyszłym roku, gra już teraz wzbudza niemałe zainteresowanie. Amerykański magazyn Game Informer spotkał się z twórcami, studiem Ready At Dawn, by na własne oczy zobaczyć aktualny stan prac nad nowy projektem, a także pozyskać szczegółowe informacje na jego temat.
Tło fabularne
Przedstawiona w The Order: 1886 historia rozpoczyna się w VIII wieku. Wtedy to w rasie ludzkiej doszło do rozłamu – pojawili się pierwsi przedstawiciele posiadających zwierzęce cechy odszczepieńców. W celu powstrzymania rosnącego w siłę wroga ludzkość formuje Zakon. W wyniku niewytłumaczalnego obrotu wydarzeń jego Rycerze wchodzą w posiadanie substancji zwanej „czarną wodą”, która znacząco spowolniła ich proces starzenia i zapewniła nadzwyczajną regenerację ran. Przedstawiciele Zakonu wykorzystują dany im dar do poświęcenia setek lat swojego życia na utrzymanie porządku i pokoju.
Właściwa akcja gry toczyć będzie się w przeżywającym rozkwit Ery Przemysłowej XIX-wiecznym Londynie. Powstała w mieście infrastruktura i wynalazki różnią się jednak znacząco od tych, które znamy z podręczników historii – świat The Order: 1886 utrzymany jest w futurystycznych, steampunkowych klimatach. Wcielimy się w jednego z przedstawicieli Zakonu, Sir Galahada. Ugrupowanie stawi czoła buntującym się z powodu nierówności społecznych mieszkańcom.
Arsenał i mechanika rozgrywki
Wykreowanie futurystycznego świata pozwoliło Ready At Dawn na swobodę w projektowaniu dostępnych w grze broni. Jak zapewniają twórcy, każda z nich będzie oparta o rzeczywiste zasady fizyki, lecz z niespodziewanymi możliwościami. Przykładowo Thermite Rifle posiadać będzie dwa tryby strzału – pierwszym pokryjemy przeciwnika łatwopalną substancją, by drugim wystrzelić zapalające flary. Podobne możliwości zaoferują granaty, z których użyjemy w tradycyjny sposób, bądź wykorzystamy kolce, by przywierały do powierzchni.
Walka przedstawiona zostanie z perspektywy trzeciej osoby. Pojawi się także system chowania się za elementami otoczenia, znany chociażby z Gears of War. Czasami w trakcie batalii może dojść do starć w zwarciu – wtedy akcja zwolni, a na ekranie pojawi się Quick Time Event. Wciskając w odpowiednim momencie przycisk unikniemy uderzenia, bądź wykorzystamy znajdujące się w pobliżu przedmioty jako broń.
Mimo silnego nacisku na akcję, twórcy The Order: 1886 zapowiadają fragmenty skupione na eksploracji i badaniu otoczenia. Weźmiemy także aktywny udział w cutscenkach, przykładowo oddając strzały w co bardziej dramatycznych momentach. Obecnie prace studia skoncentrowane są na zapewnieniu porywającego trybu dla jednego gracza – brak jakicholwiek informacji na temat trybu wieloosobowego.
Oprawa graficzna
The Order: 1886 przygotowywany zostaje jako exclusive dla konsoli PlayStation 4, toteż jego oprawa graficzna powinna odpowiadać standardom oczekiwanym od nowej generacji gier. Silnik gry obsłuży technologię „soft body physics”, która w niezwykle realistyczny sposób odwzorowuje właściwości materiałów, takich jak na przykład tkaniny.
Game Informer zwrócił także uwagę na niezwykłą dbałość o detale – metalowe pręty wyginają się pod wpływem oddziaływania magnetycznego, a każda lampa naftowa rzuca światło niezależnie od innych. Według zapewnień twórców należy spodziewać się oprawy graficznej takiej, jak na udostępnianych do tej pory materiałach filmowych. Więcej na temat użytych w grze technologii przeczytacie w tym artykule.
Najnowszy projekt studia Ready At Dawn powstaje przy wsparciu oddziału Sony Santa Monica – odpowiedzialnego za serię God of War. The Order: 1886 pojawi się w przyszłym roku jako tytuł ekskluzywny dla konsoli najnowszej generacji PlayStation 4.