autor: Łukasz Szliselman
The Bureau: XCOM Declassified na pierwszym gameplay'u
W sieci pojawił się pierwszy gameplay z The Bureau: XCOM Declassified – nowego oblicza strzelaniny TPP, osadzonej w uniwersum XCOM. Materiał pozwala rozeznać się m.in. w tym, jak prezentuje się obecny system wydawania poleceń.
Serwis VG247 opublikował materiał wideo z The Bureau: XCOM Declassified, czyli zapowiedzianej na nowo strzelaniny taktycznej, nawiązującej do strategicznej serii XCOM. Jest to pierwszy film ukazujący rozgrywkę po tym, jak koncepcja gry uległa zmianie.
Na pierwszy rzut oka zabawa kojarzy się z tym, co znamy z serii Mass Effect – widok TPP, system osłon, dwóch wiernych kompanów u boku i menu poleceń. Jednak już po chwili okazuje się, że w The Bureau system wydawania rozkazów będzie o wiele bardziej rozbudowany, niż w grach z komandorem Shepardem w roli głównej. Wywołanie kołowego interfejsu taktycznego (nazwanego Battle Focus) znacząco spowolni czas, a dzięki swobodnej kamerze wygodnie rozmieścimy członków drużyny dokładnie tam, gdzie sobie tego zażyczymy. Kto pamięta gameplay’e pochodzące z czasów, gdy gra nosiła tytuł XCOM, na pewno dostrzegł, że rozgrywka w The Bureau kładzie dużo większy nacisk na taktykę, czym jeszcze bardziej upodabnia się do strategicznych odsłon cyklu.
Agenci XCOM-u podzieleni zostaną na cztery klasy o odmiennych funkcjach: zwiadowca (obrażenia), inżynier (obsługa urządzeń bojowych), żołnierz wsparcia (ochrona kolegów) i komandos (ktoś w stylu tanka). Podczas misji wesprze nas tylko dwóch, zatem wybór członków zespołu znacząco wpłynie na styl gry.
Studio 2K Marin porównuje swoją produkcję z pokrewnym tytułem – XCOM: Enemy Unknown. Według nich, różnica polega na tym, że o ile w grze studia Firaxis Games, wcielamy się w rolę wszechwiedzącego dowódcy, lub, używając terminologii sportowej, trenera, The Bureau pozwoli wejść w buty pojedynczego żołnierza/piłkarza. The Bureau: XCOM Declassified trafi do naszego kraju 23 sierpnia 2013 roku w wersji na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.
The Bureau: XCOM Declassified po raz pierwszy zaprezentowano w 2010 roku na targach E3 jako XCOM. Początkowo gra miała być pierwszoosobową strzelaniną, wzbogaconą o elementy taktyczne. Ostatecznie studio 2K Marin zrezygnowało z tej koncepcji i niedawno zapowiedziało produkcję ponownie. Poza tytułem zmianie uległy przede wszystkim perspektywa (na trzecioosobową), styl graficzny oraz charakter rozgrywki, który teraz ma stawiać przede wszystkim na taktykę i wydawanie rozkazów. Więcej możecie przeczytać w naszej zapowiedzi: