Testujemy Batman: Arkham Asylum na notebooku ASUS K53SV
Przetestowaliśmy grę Batman: Arkham Asylum na słabszym z naszych notebooków.
Batman: Arkham Asylum to gra, która pomimo wspaniałej grafiki ma całkiem rozsądne wymagania sprzętowe. Tym samym może być wyjątkowo ciekawą propozycją dla graczy nie dysponujących potężnymi konfiguracjami. Sprawdziliśmy czy jest tak naprawdę testując produkcję Rocksteady Studios na słabszym z naszych notebooków
Po opis samej gry odsyłam do jej testu na notebooku ASUS G74SX.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Pentium 4 3.0 Ghz
Pamięć RAM: 1 GB (Windows XP) i 2GB (Windows Vista/7)
Karta grafiki: GeForce 6600
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
ZALECANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Pentium D 3Ghz (Dual Core)
Pamięć RAM: 2GB (Windows XP) i 3GB (Windows Vista/7)
Karta grafiki: GeFrce 7900 GT
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Wymagania są raczej typowe dla gier działających na Unreal Engine 3.0, więc byłem całkiem optymistycznie nastawiony do testu.
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768
Zacząłem od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Notebook poradził sobie z udźwignięciem takiego poziomu detali celująco. Przez większość czasu uzyskiwałem płynne 60 klatek na sekundę. Spowolnienia trafiały się rzadko i trwały raptem sekundę albo dwie, co w połączeniu z faktem, że nawet podczas nich gra wyświetlała około 50 FPS-ów, czyniło je wyjątkowo trudnymi do wychwycenia. Szkoda tylko, że silnik nie pozwala na wyjście powyżej 62 klatek na sekundę, co mocno rozmazuje maksymalne wyniki testu.
Ustawienia bardzo wysokie, rozdzielczość 1366 x 768
Zachęcony doskonałymi wynikami w ustawieniach średnich spróbowałem następnie opcji bardzo wysokich. Średnia ilość wyświetlanych klatek na sekundę naturalnie zmalała, ale i tak znajdowała sie na imponującym poziomie 50 FPS-ów. Co ważne, gra nigdy nie schodziła poniżej 30 klatek na sekundę, więc komfort zabawy był doskonały.
Podsumowanie
ASUS K53SV wypadł w starciu z Batman: Arkham Asylum wprost wyśmienicie. Notebook potrafił uciągnąć płynnie tę grę nawet w bardzo wysokich ustawieniach. Oczywiście nie ma mowy wynikach takich jak na ASUS'ie G74SX, ale różnica jest w przypadku tego tytułu zaskakująco mała. To wciąż jedna z najpiękniejszych gier korzystających z technologii Unreal Engine 3.0 i poziom optymalizacji robi spore wrażenie.
Tradycyjnie na koniec warto poznać różnice pomiędzy poszczególnymi ustawieniami jakie oferuje ta gra.