autor: Artur Falkowski
Technologia SpeedTree@RT w przyszłych produkcjach Microsoft Game Studios
Microsoft postanowił zadbać o przyrodę, nie tą rzeczywistą, lecz wirtualną, która znajdzie się w najnowszych grach powstających pod szyldem wspomnianej firmy. Dlatego też nabył od firmy Interactive Data Visualization licencję na wykorzystanie technologii SpeedTree@RT w swoich produkcjach.
Microsoft postanowił zadbać o przyrodę – nie tą rzeczywistą, lecz wirtualną, która znajdzie się w najnowszych grach powstających pod szyldem wspomnianej firmy. Dlatego też nabył od firmy Interactive Data Visualization licencję na wykorzystanie technologii SpeedTree@RT w swoich produkcjach.

Co zyskają nowe tytuły Microsoft Game Studios dzięki tej umowie? Całkiem sporo, ponieważ mamy tu do czynienia z najpopularniejszą obecnie technologią generowania naturalnie wyglądającej roślinności. Efekty jej działania można już podziwiać w wielu produkcjach, takich jak na przykład Oblivion, Gothic III, Saints Row, Project Gotham Racing 3 czy Resistance: Fall of Man. Interactive Data Visualization opracowało ponadto bogatą bibliotekę zawierającą setki modeli drzew, krzaków i innych roślin.

Aktualnie z oprogramowania IDV korzysta większość liczących się wydawców i deweloperów gier. Wśród nich znajdziemy takie firmy jak Activision, LucasArts, Midway, Namco Bandai, Sega, Sony, Square Enix, THQ oraz Ubisoft. Używają go również Polacy: CD Projekt (Wiedźmin), City Interactive oraz People Can Fly.