autor: Maciej Myrcha
Technologia PhysX już w natarciu!
Dosłownie wczoraj informowaliśmy Was o pojawieniu się pierwszego na rynku procesora odpowiedzialnego za sprzętowe generowanie efektów fizycznych w grach. Chip nazwany PhysX oraz jego twórca, firma AGEIA, zamierzają zrewolucjonizować przyszłość gier komputerowych. Dzisiaj wiemy już, że takie rozważania są wielce prawdopodobne - jednymi z pionierów korzystających z nowej technologii ...
Dosłownie wczoraj informowaliśmy Was o pojawieniu się pierwszego na rynku procesora odpowiedzialnego za sprzętowe generowanie efektów fizycznych w grach. Chip nazwany PhysX oraz jego twórca, firma AGEIA, zamierzają zrewolucjonizować przyszłość gier komputerowych. Dzisiaj wiemy już, że takie rozważania są wielce prawdopodobne - jednymi z pionierów korzystających z nowej technologii będą Ubisoft i SEGA.
Obie te firmy podpisały już stosowne umowy licencyjne z AGEIA, dotyczące używania NovodeX Physics SDK (czyli narzędzi pozwalających na wykorzystanie potencjału PhysX) w grach tworzonych na PC oraz konsole nowej generacji. Dzięki nowemu czipowi będzie możliwe stworzenie niezwykle realistycznych efektów fizycznych w grach, m.in. eksplozji, zniszczeń, powierzchni cieczy, efektów cząsteczkowych czy symulowania powierzchni ubrań oraz innych materiałów.
Przedstawiciele zarówno SEGI jak i Ubisoftu są przekonani, iż połączenie technologii AGEIA z wysokiej jakości algorytmami sztucznej inteligencji rozpocznie nową erę w developingu gier komputerowych, w której twórcy gier nie będą już musieli ograniczać swoich graficznych wizji kosztem szybkości działania gry.
Czy będzie to rewolucja na miarę tej, którą niegdyś zaserwowała nam firma 3Dfx i akceleratory VooDoo? Poczekamy, zobaczymy.