autor: Michał Orlikowski
Tearaway przesunięty, ale znamy dokładną datę premiery
Najnowsza gra studia Media Molecule pojawi się później niż pierwotnie zakładano. Producent podjął decyzję o wydaniu tytułu miesiąc później, by nadać mu ostateczny szlif. Tearaway trafi na PlayStation Vita 22 listopada tego roku.
Wszyscy wyczekujący premiery Tearaway muszą uzbroić się w nieco więcej cierpliwości. Studio Media Molecule, znane przede wszystkim z LittleBigPlanet ogłosiło przesunięcie daty wydania swojej platformówki o niecały miesiąc. Gra zawita na PS Vita nie w połowie października, jak pierwotnie zakładano, lecz dopiero 22 listopada obecnego roku.
Wiadomość ta została ogłoszona przez dyrektorkę studia, Siobhan Reddy, w specjalnym komunikacie. Jak tłumaczy Reddy, decyzję podyktowała chęć nadania Tearaway ostatecznego szlifu i dopracowania wszystkich jej elementów. Uspokaja jednocześnie, że Media Molecule „znajduje się w ostatecznej fazie produkcji tytułu”. Dotrzymanie nowej daty premiery jest więc wielce prawdopodobne.
Tearaway przeniesie posiadaczy PlayStation Vita w papierowy świat, w którym wspomożemy kopertogłowego Iotę w dostarczeniu ważnej dla gracza wiadomości. Wykorzystując pełnię możliwości konsoli - mikrofon, kamerę i panel dotykowy - wpłyniemy na kształt otoczenia, co stanowić będzie klucz do pomyślnego wykonania zadania.
Tearaway nie będzie pierwszą grą Media Molecule, która pozwoli nam na własnoręczne kształtowanie świata. Poprzednie dzieło Brytyjczyków, LittleBigPlanet, oddawało w ręce graczy pełen arsenał narzędzi twórczych - poczynając od projektowania wyglądu naszej planety, na tworzeniu nowych trybów rozgrywki kończąc. Wykorzystując tryb multiplayer, mogliśmy odwiedzać krainy innych graczy, jak i zapraszać ich do własnego „domu”. Tytuł odniósł ogromny sukces na konsolach Sony, więc o jakość rozgrywki w Tearaway nie powinniśmy się martwić.