autor: Mateusz Kądziołka
Team Ninja ujawnia nowe informacje o Ninja Gaiden 3
W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine, przedstawiciele zespołu Team Ninja ujawnili kilka ciekawych informacji dotyczących grafiki i systemu rozgrywki w Ninja Gaiden 3.
W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine, przedstawiciele zespołu Team Ninja ujawnili kilka ciekawych informacji dotyczących grafiki i systemu rozgrywki w Ninja Gaiden 3.
Jeśli chodzi o graficzną warstwę nowej gry, to tutaj nie ma zbyt wielkich niespodzianek. Tytuł działa na zmodyfikowanym silniku Sigma 2. Niemniej jednak, twórcy zapewniają, że gra będzie utrzymywać stałe 60 klatek na sekundę, co jest niezwykle istotne w slasherach o tak wysokim poziomie trudności. Dodatkowo, wydanie na konsolę Sony będzie zawierać spore dawki przemocy, a ilość rozlewanej krwi nie będzie mniejsza niż w wersji przeznaczonej dla Xboksa 360 (edycja poprzedniej odsłony serii na PlayStation 3 była pod tym względem okrojona w porównaniu do „dwójki” na Xboksa 360).
W kwestii rozgrywki twórcy postanowili pozostać przy tym z czego są znani, czyli bardzo wysokiego poziomu trudności. Zapowiedzieli, że nie będzie on sztucznie zaniżany na potrzeby tzw. „casuali”. Potwierdzono również, że tytuł zaoferuje zarówno przygodę dla jednej osoby, jak i tryb multiplayer obsługujący maksymalnie ośmiu graczy. W ramach rozgrywki wieloosobowej otrzymamy możliwość kooperacji oraz walki między sobą.
Pracownicy studia Team Ninja zapowiedzieli też, że w grze nie zobaczymy już sklepiku, a statystyki broni będą rosnąć wraz z naszymi postępami. Co więcej, większy nacisk zostanie położony na warstwę fabularną. Aktualnie żadna inna grywalna postać (oprócz Ryu) dla trybu singleplayer nie została zapowiedziana. Jako ciekawostkę twórcy podali, że być może Ninja Gaiden 3 zaoferuje obsługę kontrolera Move.
Ninja Gaiden 3 ma zadebiutować dopiero w 2012 roku na PlayStation 3 i Xboksie 360. Nie zapominajmy jednak o zbliżających się targach E3, na których być może zobaczymy grę w bardziej namacalnej formie.