Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2011, 11:59

autor: Adrian Werner

Team Assault: Baptism of Fire spróbuje podbić serca fanów taktycznych turówek

Fani turowych gier taktycznych pokroju Jagged Alliance czy Silent Storm nie mają ostatnio zbyt wielu powodów do radości. Polepszyć im humory chce szwedzkie studio Zeal, które ujawniło projekt zatytułowany Team Assault: Baptism of Fire.

Fani turowych gier taktycznych pokroju Jagged Alliance czy Silent Storm nie mają ostatnio zbyt wielu powodów do radości. Polepszyć im humory chce szwedzkie studio Zeal, które ujawniło projekt zatytułowany Team Assault: Baptism of Fire.

Team Assault: Baptism of Fire spróbuje podbić serca fanów taktycznych turówek - ilustracja #1

Akcja osadzona zostanie w czasach II wojny światowej. Turowy system walki będzie brutalny i całkiem realistyczny, choć jednocześnie autorzy podkreślają, że tworzą grę, a nie symulator. Osiągnięcie zwycięstwa wymagać ma stosowania różnorodnych taktyk, atakowania z flanek, zastawiania pułapek, a niekiedy również cichego eliminowania celów.

Ciekawie brzmi system inicjatywy. W typowych grach tego typu strony na zmianę wykonują ruchy całą swoją armią. Natomiast w Team Assault: Baptism of Fire o kolejności akcji wszystkich oddziałów względem siebie decydować będzie doświadczenie dowódcy, morale oraz inne czynniki. Takie rozwiązanie było konieczne z powodu obecności trybu multiplayer. Autorzy nie chcieli, by gracze bezczynnie czekali, aż rywal wyda rozkazy każdemu ze swoich podkomendnych.

Team Assault: Baptism of Fire spróbuje podbić serca fanów taktycznych turówek - ilustracja #2

W kampanii pokierujemy amerykańskimi oddziałami i spróbujemy przejąć kontrolę nad wschodnim wybrzeżem Włoch. Podobnie jak w rzeczywistości, misje będą polegały na zabiciu wszystkich nieprzyjaciół na mapie. Zamiast tego gra zmusi nas do wypełniania konkretnych zadań.

Team Assault: Baptism of Fire tworzone jest z myślą o pecetach i na razie twórcy nie podali planowanej daty premiery. Ruszyła za to oficjalna strona projektu, na której możecie znaleźć pierwszy zwiastun.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej