autor: Szymon Liebert
Takedown - ostatnia szansa twórcy Ghost Recon na sfinansowanie nowej taktycznej strzelanki
Christian Allen, współtwórca serii Ghost Recon, ma już tylko 5 dni na zebranie pieniędzy potrzebnych do stworzenia nowej gry – taktycznej strzelanki, która otrzymała nazwę Takedown. Twórcy projektu przygotowali nowe materiały, aby zachęcić graczy do przekazania pieniędzy w serwisie Kickstarter.
Takedown to nowa nazwa taktycznej hardcorowej strzelanki, którą próbuje sfinansować Christian Allen za pośrednictwem serwisu Kickstarter. Do zakończenia akcji pozostało już tylko 5 dni, a wciąż nie udało się zebrać potrzebnych 200 tysięcy dolarów (autorzy mają dopiero około 90 tysięcy dolarów). Z tego względu Allen postanowił zmienić podejście do całego projektu, aby spróbować uratować go w tych ostatnich kilkudziesięciu godzinach.
Christian Allen, współtwórca serii Ghost Recon, napisał w artykule dla serwisu Kotaku, że problemy akcji na Kickstarterze wynikają z trzech czynników. Po pierwsze, producent nie dysponuje tak znanym nazwiskiem jak Tim Schafer lub Brian Fargo (autorzy dwóch udanych zbiórek). Po drugie, film reklamujący jego projekt był słaby (poniżej znajdziecie nowy, znacznie ciekawszy zwiastun). Allen nie dostarczył też czytelnych informacji na temat dzieła, które chce stworzyć.
Deweloper nie poddaje się i nie zamierza odpuszczać – wczoraj wieczorem ruszyła odświeżona, znacznie bogatsza w szczegóły wersja strony jego projektu na Kickstarterze. Gra otrzymała właściwą i chwytliwą nazwę (Takedown) oraz wsparcie kilku osób: artysty Charlesa Guana (który przygotował parę grafik), aktora Matta Corboy’a (znanego z filmu Spadkobiercy oraz gry L.A. Noir) oraz kompozytora Richa Douglasa (Evochron Mercenary, Orcs and Elves).
Jakie są szanse Allena i jego zespołu Serellan? Pewnie niewielkie, ale jeszcze może zdarzyć się cud. Organizatorzy akcji przygotowali lepszy film, dokładniej opisali szczegóły swojego projektu i zaprosili do udziału parę rozpoznawalnych postaci. Za pięć dni przekonamy się, czy to wystarczy, aby przekonać świat, że gracze naprawdę chcą mniej widowiskowych, ale wciąż emocjonujących taktycznych strzelanek o oddziałach specjalnych.
Takedown ma być taktyczną strzelanką o małych oddziałach w stylu SWAT. W grze będziemy planować akcje i przeprowadzać je wraz z drużyną w nieliniowych otoczeniach. Na pomyślne ukończenie każdego zadania bez strat w ludziach znajdzie się kilka sposobów. Studio Serellan chce przygotować tryb solowy, kooperację i współzawodnictwo. W pecetowej wersji gry akcję będziemy obserwować z oczu postaci. Na PlayStation 3 widok zostanie zmieniony na TPP. Autorzy rozważają też przeniesienie tytułu na Xboksa 360 oraz komputery Mac i system Linux.