wspominki - newsy i ciekawostki

Gry komfortowe, czyli czemu między Świętami a Nowym Rokiem wcale nie nadrabiałem growych zaległości
Hubert Sosnowski, 18 stycznia 2025, 12:00
Teoretycznie dłuższy czas wolny, jak urlop czy okres między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem to czas, w którym możemy nadrabiać zaległości. W praktyce najczęściej sięgamy po gry klasyczne, które znamy. Izometryczne RPG, stare GTA, a może RTS sprzed wieków?

Grałem w Avatara od Ubisoftu już 14 lat temu. Wspominki o Avatar: The Game
Krystian Pieniążek, 5 grudnia 2023, 18:00
Tuż przed premierą Avatara: Frontiers of Pandora warto przypomnieć grę Avatar: The Game. Była to pierwsza próba przeniesienia graczy do uniwersum wykreowanego przez Jamesa Camerona, podjęta czternaście lat temu przez Ubisoft. Czy okazała się udana?

Bill Gates nie chciał, aby jego pracownicy odpoczywali; stosował chytre sztuczki, aby kontrolować czas pracy
Arkadiusz Strzała, 13 października 2023, 12:08
Bill Gates opowiedział o swoim postępowaniu, z którego nie jest zadowolony. We wczesnych latach Microsoftu był wymagającym szefem – chciał, by pracownicy zostawali w biurach po godzinach i pracowali w weekendy.

Zawsze stawiaj na Duke’a! Duke Nukem 3D ma 20 lat
Dariusz Matusiak, 29 stycznia 2016, 19:42
Dziś mija 20 lat od ukazania się shareware'owej wersji gry Duke Nukem 3D - strzelaniny, w której humor i różnorodność były tak duże jak kontrowersje, które budził ten tytuł w mediach.

Dlaczego co roku wracam do trylogii Mass Effect
Michał Jodłowski, 15 stycznia 2016, 18:20
Mass Effect to w mojej ocenie najlepsza marka w portfolio kanadyjskiego BioWare. Co takiego ma w sobie trylogia o komandorze Shepardzie i załodze fregaty Normandia, że niezmiennie powracam do niej co roku? Po odpowiedź zapraszam do tekstu.

Black & White 2 – 10 lat boskiej gry Petera Molyneuxa
Piotr Rusewicz, 7 października 2015, 15:25
Kiedy w mediach tradycyjnych wspomina się o „zabawie w boga”, najczęściej ma to negatywny wydźwięk. Od klonowania owieczek, hodowania sztucznej żywności i zmieniania koryt rzek daleko jednak do gier. Poza tym w wirtualnym świecie przeważnie jesteśmy półbogami, wybrańcami losu, czempionami mogącymi na chwilę podpalić swój miecz lub wykonać podwójny skok... Jednak w kilku przypadkach możemy poczuć się naprawdę jak stwórca – takim przypadkiem było Black & White 2.

Czy Dark Messiah przetrwał próbę czasu?
Kamil Brycki, 4 września 2015, 11:27
Dark Messiah of Might and Magic to gra, która kiedyś bawiła mnie zdecydowanie bardziej niż inne gry fantasy FPP. Po latach wracam sprawdzić, czy "to coś" znajduje się w tej produkcji, czy też jest to tylko "wspomnienie z dzeciństwa".

11000 dni Amigi
Piotr Rusewicz, 28 lipca 2015, 19:00
Przez wiele, wiele lat Amiga była moim marzeniem. Niespełnionym mirażem, kopalnią wspaniałych gier, których na moich podróbkach NES-a nie miałem.

Gra Max Payne ma już ponad 14 lat
Konrad Flis, 26 lipca 2015, 13:43
Gra, do której chce się wracać. Max Payne to dzisiaj kultowa pozycja, ukończeniu której towarzyszy uczucie porównywalne do przeczytania dobrej książki lub obejrzenia porządnego filmu.

Piętnaście lat gry Diablo II - rocznica w piekle
Piotr Rusewicz, 29 czerwca 2015, 08:56
Diablo II. Być może najważniejszy pecetowy tytuł na wyłączność. Jedna z nielicznych gier sprzed ery 3D, które Blizzard wciąż oficjalnie wspiera. Numer 1 na liście najlepszych hack & slash Gry-Online. A dla mnie niesamowicie kontrowersyjny sequel.

Deus Ex wiecznie żywy. Rocznica cyberpunkowego mieszańca
Piotr Rusewicz, 23 czerwca 2015, 16:30
Deus Ex był pierwszym tytułem, który skłonił mnie do ulepszenia swojego peceta. Wcześniej nie miałem takiej potrzeby - to co chciałem mój złom odpalał, a nieliczne kieszonkowe inwestowałem wtedy w konsole oraz gry na nie.

Red Dead Redemption – pięć lat po premierze GTA na Dzikim Zachodzie
Michał Grygorcewicz, 18 maja 2015, 12:35
Red Dead Redemption to gra, która swoją premierą pięć lat temu udowodniła światu naprawdę wiele.To prawdopodobnie najlepszy kawałek kodu Rockstara. To na pewno najlepsza produkcja z akcją umiejscowioną na Dzikim Zachodzie i być może najważniejszy tytuł poprzedniej generacji.

Alan Wake kończy 5 lat - analiza pastiszu
Piotr Rusewicz, 14 maja 2015, 12:04
Alan Wake ma już 5 lat. To świetna okazja do przypomnienia sobie tej nietypowej, ciekawej, innej gry. Oraz rozmowy o grach jej podobnych.

Dziesięć lat gry Resident Evil 4, część 2
Piotr Rusewicz, 16 stycznia 2015, 12:24
Biohazard 4 to wynik doświadczeń z poprzednich odsłon oraz gier pochodnych, eksperymentowania z formułą, wysokiego budżetu oraz czasu. Gra była tyle w produkcji oraz tak często zmieniała swoje oblicze, że Capcom zagroził kasacją serii w przypadku nieodpowiednich wyników finansowych.

Tekst z okazji 15-lecia premiery Homeworld
Filip Grabski, 26 września 2014, 19:15
W Internecie wszystko musi być szybciej, więc na 3 dni przed faktyczną rocznicą zapraszam na wspominkowy tekst o genialnej grze Homeworld. 15 lat temu Relic Entertainment wypuściło na rynek jednego z najlepszych RTSów w historii.

Krótko i mało merytorycznie o tym, czy aby warto zacząć zabawę w World of Warcraft
Karol Krajewski, 1 września 2014, 18:19
To w końcu warto czy nie warto dobić do tego World of Warcraft? Cóż, według mnie jak najbardziej!

Powroty po latach: Beyond Good & Evil
Marcin Tomkowiak, 20 lutego 2014, 17:58
Beyond Good & Evil to gra szczególna, której starość niegroźna. Bajkowa oprawa połączona z niebagatelną, wielowarstwową historią urzekła tyle samo osób, co zwiodła na manowce. Czy słusznie?

15 najlepszych momentów w życiu gracza
Paweł Bujanowicz, 9 maja 2013, 17:13
Lista piętnastu najlepszych sytuacji z życia gracza. Kiedy chcesz rzucić padem i wrzeszczeć z radości, kiedy czujesz satysfakcję płynąca z tego, że grasz w grę. Ale nie tylko.

Kuloodporny - Legacy of Kain: Soul Reaver
Robert Matuszak, 31 stycznia 2013, 09:36
Tej gry Friendly Fire ustrzelić nie ma najmniejszego zamiaru. Ba, nawet gdyby chciał, jest to już raczej niemożliwe. Legacy of Kain: Soul Reaver na stałe wpisał się bowiem do jego panteonu gier wielkich i ponadczasowych.