narracja - newsy i ciekawostki

Napisał Wiedźmina i Cyberpunka 2077, ale dopiero ta gra otwarła mu oczy na tworzenie scenariuszy
Zbigniew Woźnicki, 28 sierpnia 2023, 15:40
Pisarz Jakub Szamałek zdradził w wywiadzie, jaka produkcja ostatecznie pokazała mu możliwości opowiadania ciekawych historii w grach wideo. To tytuł, który nie wszystkim może od razu przyjść na myśl.

Fani pokochali narratorkę z Baldur's Gate 3 - kim jest Amelia Tyler
Jakub Błażewicz, 11 sierpnia 2023, 14:46
Baldur's Gate 3 urzekło miłośników RPG na wiele sposobów. Sporo fanów zyskała Amelia Tyler, bo gracze pokochali głos narratorki.

Sekiro stawia na inną formę narracji niż Dark Souls
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2019, 09:43
Yasuhiro Kitao – menadżer komunikacji studia From Software – przedsatwił w rozmowie z serwisem Game Informer kilka nowych detali na temat Sekiro: Shadows Die Twice. Dowiedzieliśmy się między innymi, jak będzie wyglądała narracja w grze i czym system walki odróżni się od tego z serii Dark Souls.

Podmiot fokalizujący w grach wideo
Oskar Kalarus, 25 stycznia 2014, 16:54
Stosowanie określenia TPP lub "gra z perspektywy trzeciej osoby" jest nie tylko nieprecyzyjne, ale także mylące. Spójrzmy, co może nam przynieść przeniesienie do gier wideo terminu fokalizacji, zaczerpniętego z teorii narracji w literaturze.

RPGi są głupie
Maciej Stańczyk, 26 sierpnia 2013, 12:31
O naturze wyborów, fizyce kwantowej i innych ciekawych rzeczach.

Opowiedz mi to bez słów, czyli krucjata przeciw narracji opartej na cutscenkach
Konrad Zabłocki, 6 czerwca 2013, 08:03
Albo cutscenka, albo gameplay- nie da się inaczej? Nic bardziej mylnego, jest na to sposób.

Wymieszajmy narrację i mechanikę - Kent Hudson na GDC11
Krzysztof Gonciarz, 5 marca 2011, 07:41
Ciekawy wykład o pozytywnym wykorzystaniu mechaniki w narracji i narracji w mechanice.