język - newsy i ciekawostki

Hogwarts Legacy - czy jest polski dubbing?
Adam Adamczyk, 7 lutego 2023, 13:30
Premiera Hogwarts Legacy już niebawem. Sprawdź, jakie języki są dostępne w grze.

Grubo, oto najpopularniejsze słowa i błędy w polskim internecie
Jakub Błażewicz, 21 lutego 2020, 16:02
Serwis Nadwyraz.com opublikował raport na temat kondycji języka polskiego w Internecie w 2019 roku. Oprócz podania listy najczęściej popełnianych błędów (głównie ortograficznych) oraz ich źródeł w artykule zamieszczono zestawienie najpopularniejszych słów młodzieżowych w sieci.

Łatwa i przyjemna nauka języków obcych z gier i literatury?
Oskar Kalarus, 21 marca 2014, 16:06
Czy to możliwe, by gry były najlepszym narzędziem nauki języków obcych?

Czy gry uczą języków obcych? - Forum autorów gameplay
Karol Anklewicz, 10 grudnia 2013, 13:20
Grupa dzielnych autorów gameplay.pl komentuje: Czy gry uczą języków obcych?

Dyrektor kreatywny polskiego studia People Can Fly o wulgarności gry Bulletstorm
Marcin Skierski, 9 października 2011, 07:40
Wydana w lutym bieżącego roku strzelanina Bulletstorm znana jest z wulgarnych dialogów. W tej sprawie wypowiedział się Adrian Chmielarz (dyrektor kreatywny polskiego studia People Can Fly) przyznając, że w grze było trochę zbyt dużo przekleństw.