GDC 2017 - newsy i ciekawostki
Conan Exiles uratowało FunCom. Studio ujawnia plany rozwoju gry
Jakub Błażewicz, 7 marca 2017, 09:30
Studio FunCom zdradziło garść informacji na temat planów rozwoju gry Conan Exiles w trakcie konferencji GDC 2017. Ponadto w rozmowie z serwisem Endgadget ujawniono, że udany debiut wczesnej wersji survivalowego sandboksa w świecie Conana Barbarzyńcy zapobiegł bankructwu firmy.
428: Shibuya Scramble - przygodówkowy klasyk doczeka się konwersji na PC i PlayStation 4
Adrian Werner, 4 marca 2017, 08:50
Studio Spike Chunsoft poinformowało, że wyda na PC i PlayStation 4 anglojęzyczną wersję przygodówki 428: Shibuya Scramble. Produkcja pierwotnie zadebiutowała dziewięć lat temu na konsoli Wii i do tej pory była najwyżej ocenianą japońską produkcją, która nie opuściła granic Kraju Kwitnącej Wiśni.
Pecetowa wersja Final Fantasy XV potwierdzona?
Janusz Guzowski, 2 marca 2017, 13:53
Podczas konferencji GDC 2017 odbywającej się w San Francisco zaprezentowano demo technologiczne gry Final Fantasy XV działające na karcie grafiki GTX 1080Ti. Obecny na pokazie reżyser tytułu, Hajime Tabata, nie skomentował, czy oznacza to pecetowe wydanie produkcji, wiadomo jednak, że część ekipy deweloperskiej chciałaby takiego rozwoju wypadków.
Valve pokazało gogle VR tworzone wraz z LG
Kamil Zwijacz, 2 marca 2017, 12:14
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, firma Valve pokazała nowe gogle rzeczywistości wirtualnej, tym razem tworzone we współpracy z LG. Sprzęt nie zapowiada się na żadną rewolucję, ale posiadać ma ciekawą funkcję, pozwalającą na unoszenie elementu z ekranem w górę, bez ściągania z głowy całych gogli.
Nagrody GDCA oraz IGFA rozdane; Overwatch z tytułem Gry Roku
Miłosz Szubert, 2 marca 2017, 11:50
Dziś w nocy poznaliśmy laureatów prestiżowych nagród Game Developers Choice Awards oraz Independent Games Festival Awards, przyznawanych przy okazji konferencji GDC. Grą roku został Overwatch, a najlepszą produkcją niezależną Quadrilateral Cowboy. Nie obyło się jednak bez drobnej kontrowersji związanej z No Man's Sky.
Remake gry System Shock wykorzysta silnik Unreal Engine 4; zobacz zwiastun
Jakub Mirowski, 2 marca 2017, 11:17
Jason Fader ze studia Night Dive ujawnił podczas tegorocznego Game Developers Conference, że deweloperzy gry System Shock zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4.
Tak może wyglądać Borderlands 3
Krzysztof Sobiepan, 2 marca 2017, 09:17
Firma Gearbox Software zaprezentowała na targach GDC technologiczne demo, dość wyraźnie zainspirowane światem Borderlands. Autorzy zaznaczają, że są w fazie eksperymentów, jednak stworzone modele śmiało mogłyby zostać wykorzystane w kolejnej grze z serii.
Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą
Miłosz Szubert, 13 stycznia 2017, 17:55
Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.
Poznaliśmy listę nominacji do Game Developers Choice Awards
Adrian Werner, 6 stycznia 2017, 12:32
Ogłoszono listę nominowanych do nagród Game Developers Choice Awards. Szansę na zgarnięcie statuetek w największej liczbie kategorii mają Inside, Overwatch, Uncharted 4: A Thief’s End oraz Firewatch.