EEDAR - newsy i ciekawostki

Steam Early Access staje się coraz pewniejszą inwestycją
Szymon Liebert, 13 marca 2016, 22:25
Steam Early Access, czyli usługa pozwalająca sprzedawać nieukończone gry, działa coraz lepiej – twierdzi EEDAR, amerykańska instytucja zajmująca się badaniem rynku. Produkcje z tak zwanego „wczesnego dostępu” częściej są wydawane w pełnej wersji. To może zachęcić producentów konsol do sięgania po tego typu projekty.

W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?
Jakub Błażewicz, 31 marca 2015, 12:19
Firma EEDAR opublikowała raport dotyczący dochodów z gier MOBA. Według prognozy Eda Zhao gry z tego gatunku przyniosą w 2015 roku większy dochód niż tytuły MMO.

Early Access coraz popularniejsze, choć tylko jedna czwarta projektów zostaje ukończona
Jakub Mirowski, 16 listopada 2014, 14:00
Badania opublikowane przez firmę EEDAR wskazują na rosnącą popularność programu Early Access na platformie Steam. Niestety, statystyki sugerują, że większość z publikowanych w taki sposób tytułów nie zostaje ukończona.

Dema gier zaniżają sprzedaż pełnych wersji
Kamil Zwijacz, 30 czerwca 2013, 11:10
Z badań przeprowadzonych przez firmę analityczną EEDAR wynika, że wersje próbne gier negatywnie wpływają na popularność pełnych wersji. Najlepsze wyniki sprzedażowe osiągają produkcje promowane efektownymi trailerami.

Połowa amerykańskich użytkowników konsol kupuje dodatki DLC
Szymon Liebert, 20 października 2011, 12:33
Z badania przeprowadzonego przez firmę EEDAR wynika, że połowa amerykańskich graczy konsolowych kupiła w tym roku DLC. Rozszerzenia dostępne w dystrybucji cyfrowej stają się coraz popularniejsze, chociaż wciąż spora część fanów gier ich unika. Według szacunków rynek DLC za oceanem rozrośnie się do 1 miliarda dolarów w 2012 roku.
Najpopularniejze tytuły, producenci i platformy na E3, według EEDAR
Michał Kułakowski, 21 czerwca 2011, 19:59
EEDAR, amerykańska firma badawczo-doradcza, która zajmuję się przede wszystkim branżą gier komputerowych, przygotowała raport wskazujący na najpopularniejsze platformy, gry i relacje z konferencji na E3.